20/11/2018
Espai públic, Urbanisme i Sostenibilitat

Comença el canvi de sentit de circulació de vehicles al carrer de Castelao

Veure imatge de  Comença el canvi de sentit de circulació de vehicles al carrer de Castelao (nova finestra)
S’hi anirà fent progressivament les pròximes setmanes, fins a l’acabament de les obres de renovació i ampliació de voreres d’aquesta artèria de Santa Eulàlia

La modificació, que es fa en aplicació del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet, serveix per reordenar el trànsit de sortida de la ciutat

El carrer de Castelao, una de les artèries del barri de Santa Eulàlia, inicia aquesta setmana el canvi de sentit de circulació de vehicles, al tram comprès entre el carrer de l’Aprestadora i l’avinguda de la Granvia de L’Hospitalet. Del 21 al 23 de novembre, s’hi faran els treballs de canvi de senyalització, semaforització i aparcament. En fases posteriors, la modificació afectarà tota la via.

El nou sentit de circulació del carrer de Castelao, del carrer de Santa Eulàlia a l’avinguda de la Granvia de L’Hospitalet, es completarà un cop acabin, en unes setmanes, les obres d’urbanització de la via, que es van iniciar el passat mes d’abril. Amb aquests treballs, s’hi amplien les dues voreres, el carrer passa a tenir un únic carril de circulació i es manté una línia d’aparcament. A més, s’hi plantarà nou arbrat i se’n renovarà l’asfalt.

La modificació del sentit de circulació del carrer de Castelao es fa en aplicació del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet, i obeeix a la necessitat de canviar la xarxa bàsica per millorar les sortides de la ciutat a través de la canalització de corredors directes a les rotondes de la Granvia.

D’aquesta manera, s’eviten recorreguts de circulació innecessaris per al barri de Santa Eulàlia, la qual cosa contribueix a reduir la contaminació atmosfèrica, i es canalitza el trànsit de vehicles pesants per vials amb més capacitat, com ara el carrer d’Amadeu Torner, per on passaran ja de manera definitiva les línies de bus que pujaven pel carrer de Castelao.

Al carrer de l’Aprestadora, una altra de les artèries del barri de Santa Eulàlia, també s’han produït canvis de circulació arran de les obres d’urbanització de la via entre els carrers de l’Alhambra i de Rosell, que s’han realitzat des del passat mes d’abril. Se n’han han ampliat les dues voreres i la via ha passat a tenir un únic carril de circulació, en sentit Cornellà.