01/12/2020
Via pública

Veure imatge de L’Hospitalet arriba a les 5.300 operacions en el primer trimestre amb el nou sistema per regular les àrees de càrrega i descàrrega (nova finestra)

L’Hospitalet ha arribat a les 5.300 operacions en el primer trimestre de la nova regulació per app de les àrees de càrrega i descàrrega. L’estacionament en aquestes zones es fa, des del passat 29 de juny, exclusivament per mitjà de l’aplicació SPRO, d’àmbit metropolità. La nova plataforma de gestió de les àrees de distribució urbana de mercaderies (DUM) s’ha posat en marxa a Barcelona, L’Hospitalet, Badalona, Castelldefels, Esplugues, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Santa Coloma de Gramenet, amb la finalitat d’afavorir i fer més dinàmic el sistema de transport i distribució urbana de les mercaderies.

L’app SPRO substitueix el disc horari i el tiquet de l’àrea groga que els transportistes havien de col·locar al vehicle per utilitzar les zones de càrrega i descàrrega, que ara s’anomenen DUM. El control del temps reservat, 30 minuts gratuïts, el fa la mateixa aplicació que, entre altres serveis, avisa els usuaris amb una alerta personalitzada quan està a punt de consumir-se el temps autoritzat per estacionar-hi.

La nova aplicació per a dispositius mòbils té altres avantatges que faciliten la tasca dels transportistes i fan més àgil la distribució, com la localització de la DUM més propera i la consulta de la previsió d’ocupació i els horaris; a més de la gestió de les operacions de l’usuari i les dades del vehicle, amb un compte personal o d’empresa.

A L’Hospitalet, aquest nou sistema ha començat a aplicar-se en 15 punts de les zones grogues de les àrees integrals de regulació de l'estacionament (AIRE) de Can Serra i Granvia Sud i de la zona d’aparcament regulat amb control horari de l’àrea comercial de Collblanc. En fases posteriors, la nova gestió de la DUM arribarà a la totalitat dels 480 espais reservats de càrrega i descàrrega de la ciutat.

Les zones on entra en vigor l’app SPRO s’indiquen amb un disseny específic. El senyal vertical inclou informació del codi únic de cada àrea, l’horari i el sistema de funcionament, les limitacions d’estacionament per a la resta d’horari i les dades de l’aplicació. La càrrega i descàrrega, amb un temps màxim de 30 minuts,  està reservada els dies feiners: de dilluns a divendres, de 8 a 20 hores; i els dissabtes, de 8 a 14 hores.

En cinc mesos des de la seva publicació, SPRO ja compta amb més de 65.000 usuaris actius i se n’han realitzat gairebé 70.000 descàrregues, en una aplicació que està disponible de forma gratuïta per a iOS i Android.