12/11/2019
Igualtat

Veure imatge de  L’exposició “Construccions identitàries. Work in progress” arriba a L’Hospitalet (nova finestra)
L’exposició “Construccions identitàries. Work in progress” arriba avui a L’Hospitalet. La regidora d’Igualtat i LGTBI, Laura García, assisteix aquesta tarda a la inauguració d’aquesta exposició de Mar C. Llop, fotògrafa i activista trans. La mostra es podrà visitar fins al 29 de novembre, a la masia de Can Colom, on té la seu el CAID (Centre d’Atenció i Informació a la Dona).

“Construccions identitàries. Work in progress” recull l’experiència de persones que, com la mateixa autora, la fotògrafa Mar C. Llop, decideix emprendre el camí cap a la vivència trans. El projecte captura a través d’imatges els processos corporals que experimenta la gent transgènere, mostra persones i famílies implicades, i també el secret que moltes vegades acompanya el cross-dressing o transvestisme.

La mostra capta amb múltiples imatges, en temps pròxims i distants, persones que amb l’hormonació o més enllà de l’hormonació, estan prenent la decisió de viure en el gènere pel qual opten de manera pública, que difereix del gènere adscrit en l’instant del naixement. El projecte pretén fer un seguiment de les persones a escala temporal, en diferents etapes del seu trànsit, i en diferents moments, sobretot, del seu procés d’hormonació.

Fotògrafa freelance i activista de l'associació de persones trans Generem!, Mar C. Llop neix a Barcelona el 1967, estudia fotografia a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya  i realització de vídeo en el Centre de la Imatge. Des de 2013 està desenvolupant el projecte “Construccions identitàries. Work in progress” sobre les diversitats de gènere.

L’exposició —que ja s’ha pogut veure en altres poblacions catalanes— a L’Hospitalet es podrà visitar a Can Colom, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i els dimarts i els dijous, de 16 a 20 hores.