20/11/2020
Infància

Veure imatge de A L’Hospitalet, diferents actes en línia criden a reflexionar el Dia dels Drets dels Infants  (nova finestra)

L’Ajuntament, en col·laboració amb diferents entitats, ha programat algunes activitats en línia amb l’objectiu per reflexionar i donar a conèixer els drets dels nens i de les nenes. Al llarg de tota la setmana es fan actes lúdics relacionats amb els drets dels infants que es difondran a través de l’Instagram dels Serveis de la Xarxa Local d’Infància de L’Hospitalet. Exposicions de dibuixos, relats, vídeos i material audiovisual sobre els drets dels infants en època de coronavirus.

Actualment a L’Hospitalet, amb més de 37.500 infants i joves de 0 a 14 anys, hi ha tretze entitats que es poden considerar d’esplai o de lleure educatiu i acció social.

Dijous es va presentar el Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster, amb el treball guanyador de l’anterior edició: Pensant els espais i els llocs en les institucions residencials per a la infància i l’adolescència tutelada, de Gemma Sambola Mañé. També una taula rodona des de Torre Barrina amb participació en línia, amb l’accés des de: https://www.youtube.com/watch?v=VKDqDcyqnoE. A la  taula rodona hi participen el regidor d’Equitat, Drets Socials i Recursos Humans, Jesús Husillos; el regidor d’Educació, Innovació i Cultura, David Quirós; la cap del Servei de Suport de Programes Socials de la Diputació de Barcelona, i un representant de la DGAIA.

A més, des de les biblioteques, al llarg de la setmana es fan sessions de contes sobre els drets dels infants, al perfil d’instagram @infantillhs. Cada dia es penjaran dos drets dels infants i es mostraran contes que hi estiguin relacionats. També es pot seguir la sessió de contes d’El ratolí Frederick, a càrrec de Clara Gavaldà, a l’enllaç de biblioteques https://bit.ly/3lGXzRJ

D’altra banda, dimarts es va fer telemàticament un taller per a joves sobre diversitat afectiva, sexual i de gènere a càrrec d’Elena Urko, organitzat per l’Oficina Municipal LGTBI i el Programa Municipal per a la Infància i l’Adolescència.

Al llarg de la setmana també es fa difusió a través de la xarxa d’entitats del manifest pels Drets dels Infants. (s’adjunta document).

El manifest recull el compromís que “des de L’Hospitalet ens comprometem  a lluitar cada dia per aquest reconeixement, divulgació i aplicació en tots els àmbits de la vida dels infants, implicant i fent còmplices totes les persones, institucions i entitats que estan en relació amb els infants i adolescents de la nostra ciutat”. El text afegeix que “Aquest any 2020 a tots ens ha tocat enfrontar-nos a un enemic gegantí que ens ha agafat per sorpresa i que encara viu amb nosaltres: la Covid-19 i les seves conseqüències. Un cop més, els infants ens han donat i ens donen una gran lliçó. Han mostrat la seva capacitat d’adaptació a les circumstàncies més adverses, tot mantenint la seva il·lusió, alegria i amor a la vida”.

El manifest finalitza dient que “ara més que mai s’han d’esmerçar tots els esforços en un dels col·lectius que, en el marc de la pandèmia, més ha patit la vulneració dels seus drets, i especialment en aquells infants i joves més vulnerables, que en aquesta situació han vist augmentar el risc d’exclusió social”.