• Twiter

07/07/2020 10:30:00
Salut

Cal reservar hora per donar sang a donarsang.gencat.cat

La donació de sang és un acte imprescindible per garantir l’assistència sanitària en els hospitals durant aquests dies de represa d’intervencions i tractaments ajornats per la Covid-19
Veure imatge de El Centre Cultural Santa Eulàlia acull els dies 9, 16 i 23 de juliol unes jornades de donació de sang (nova finestra)

L’Hospitalet s’ha sumat al conjunt de municipis catalans que han ofert els seus espais per garantir les donacions de sang, en resposta a la crida feta pel Banc de Sang. Els dies 9, 16 i 23 de juliol, el Centre Cultural Santa Eulàlia comptarà amb un espai de donació de 10 a 14 i de 17 a 21 hores.

Per participar-hi, cal reservar hora al web donarsang.gencat.cat.

Amb la reducció dels contagis i malalts als hospitals s’han reactivat les operacions i tractaments ajornats durant els darrers dos mesos. Ara, la necessitat de 1.000 donacions de sang diàries a tot Catalunya pot ser fins i tot superior a causa de l’alta activitat transfusional.

Campanyes amb mesures de seguretat

La donació de sang és aquests dies una de les activitats imprescindibles que la ciutadania pot fer per afavorir el funcionament del sistema sanitari i l’atenció als pacients dels hospitals.

El Banc de Sang, organisme del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, segueix les mesures de prevenció i seguretat i les aplica al conjunt de les seves campanyes. Els donants disposen de gel esterilitzant a l’entrada de l’espai, han de guardar una distància mínima d’un metre amb la resta de persones i tenen un bolígraf d’un sol ús per emplenar el qüestionari, entre d’altres.

Cal recordar, a més, que la Covid-19 no es pot transmetre per la sang, sinó per via respiratòria, amb la qual cosa el procés de donació i transfusió disposa de la seguretat habitual.