19/03/2018
Cultura

Veure imatge de  “649_2018 estudio de luz” és la intervenció de sue975 en el projecte d’art urbà 12+1 d’aquest mes   (nova finestra)
Una obra creada amb fluorescent, plata i reflectant

L’artista sue975 és l’autor de la intervenció del mes de març en el mur de Rosalía de Castro, en el marc del projecte 12+1. La proposta que ha preparat és una peça mural que pretén ser un estudi de llum, una obra creada amb fluorescent, plata i reflectant. El resultat de l’obra serà una sèrie de fotografies on quedaran enregistrades les diferents formes lumíniques del mur. L’artista afirma que la seva intervenció és un homenatge a les diferents condicions de llum.

Sue975 és un dels pioners de l’abstracció en l’art urbà nacional. Des dels seus orígens com a escriptor de grafit ha desenvolupat un llenguatge personal que ha transitat diverses branques de l’abstracció geomètrica per desembocar en una visió pròpia i fortament lligada a les essències de l’art urbà de principis del posminimalisme.

Recentment ha participat a la fira de nou art contemporani Urvanity amb una instal•lació formada per nou grans volums de ciment enderrocats, en un homenatge a l’art urbà i una crítica al present.

Ha rebut diversos premis i ha estat seleccionat en diversos certàmens d’art urbà aportant una visió personal més propera als llenguatges de les instal•lacions que a les grans produccions murals.

12+1 crea una galeria d’art a l’aire lliure que es transforma cada mes. Una visió original que qüestiona també la manera d’exposar l’art urbà i el lloc on es fan les creacions a la ciutat. El projecte és un espai de diàleg obert a la ciutadania.

El projecte 12+1 l’organitza l’Ajuntament de L’Hospitalet, vinculat amb el Districte Cultural, amb la col•laboració de la Fundació Contorno Urbano i Montana Colors i el patrocini del Grup Mémora.