27/04/2017

Bernat Daviu presenta “Garrofistes” a la Fundació Arranz-Bravo

Veure imatge de  Bernat Daviu presenta “Garrofistes” a la Fundació Arranz-Bravo (nova finestra)
L’artista i galerista Bernat Daviu presenta a la Fundació Arranz-Bravo l’exposició “Garrofistes”, els retrats que ha fet dels amics i companys que formen part del col•lectiu garrofista. El grup el formen artistes, músics, creadors, poetes i escriptors de l’escena emergent, que es reuneixen al voltant de la garrofa, utilitzada com a metàfora de la precarietat i de la resistència.

Artistes i creadors es troben en un context fictici d’avantguarda que Bernat Daviu organitza i imagina en diferents formats: la pintura, el vídeo, l’escriptura o la performance. Després de la presentació del grup garrofista a la Fundació Joan Miró (festival LOOP 2016) i al MACBA (a La Internacional d’Antoni Mirald i Montse Guillen, 2016) ara Bernat Daviu proposa un tercer acte del grup a la Fundació Arranz-Bravo.

A l’exposició s’hi podran veure retrats dels artistes Aldo Urbano —guanyador d’una beca de la Fundació Guasch Coranty i que va exposar a la Fundació Arranz-Bravo; Marcel Rubio, Patricia Fernández, Enric Farrés, Daniel Moreno o Lluc Baños —també amb exposició a la Fundació; la cantant Martina Borrut; la gastrònoma Susana Sunçais; la galerista Joana Roda; la comissària Caterina Almirall; el guitarrista Gerard Serra; l’escriptor Víctor Balcells; el director de cinema Marc Roca, i la productora Sira Roda.

Bernat Daviu (Girona, 1985) és un artista inquiet que compagina la direcció dels espais Passatge Studio i de la galeria Bombon Projects amb una prolífica activitat com a artista i fundador del grup Forever Blowing Bubbles. Format a l’escola d’art Central Saint Martins de Londres, els seus interessos artístics es fonamenten en la recuperació de l’esperit utòpic i revolucionari dels moviments d’avantguarda, des d’una perspectiva romàntica, irònica i contestatària.

Com a activitat paral•lela a l’exposició i en el marc del festival LOOP, Marc Roca, un dels membres fundadors del moviment i codirector de la pel•lícula Guanyar-se les garrofes; Artur Tort, Marc Cuscó i Gabriel Ventura presentaran la pel•lícula El nèctar de la inflació.

La inauguració tindrà lloc el 27 d’abril, a les 19 hores. L’exposició es podrà visitar fins al 24 de setembre.