13/12/2018
Joves i participació

Lliurament de diplomes als nous integrants del programa Entrejoves

Veure imatge de  Lliurament de diplomes als nous integrants del programa Entrejoves (nova finestra)
L’alcaldessa, Núria Marín, i el tinent d’alcaldia d’Esports i Joventut, Cristian Alcázar, han lliurat al Saló de Plens de l'Ajuntament els diplomes als 50 joves estudiants de centres de secundària de la ciutat que el darrer mes han participat en la formació Entrejoves, el programa municipal que té com a objectiu impulsar l’intercanvi d’experiències entre els estudiants de L’Hospitalet.

La finalitat és que els participants siguin interlocutors entre l’Administració local i els seus companys de centre, recollint les seves demandes i fent arribar, alhora, la informació necessària a la resta de l’alumnat.

El programa compta amb 100 participants de 13 a 17 anys, la majoria estudiants de 3r d’ESO i 1r de batxillerat que han rebut formació per part de l’Associació d’Estudiants a l’Espai Jove Ca n’Arús. Des de l’octubre passat, aquests joves han assistit a jornades formatives i han realitzat activitats per reforçar el grup. L’objectiu és que siguin capaços de generar fluxos d’informació entre el jovent, dinamitzar activitats i ser referents per als seus companys.

Amb la participació en aquest projecte el jovent rep formació en àmbits específics com ara l’oratòria, la mediació o el lideratge per poder transmetre posteriorment els seus coneixements a la pràctica o als seus companys i companyes. Els mateixos joves s’han organitzat en quatre grups: Espai Musical, Espai Esportiu, Espai de Gènere i Espai Filmmakers.

Entrejoves va arrencar el curs 2012-2013 a quatre instituts de la ciutat com a prova pilot, i posteriorment s’ha anat ampliant fins als 13 actuals: Bisbe Berenguer, Pedraforca, Apel•les Mestres, Europa, Llobregat, Margarida Xirgu, Provençana, Rubió i Ors, Mercè Rodoreda, Eduard Fontserè, Santa Eulàlia, Bellvitge i Can Vilumara

L’objectiu d’aquesta iniciativa de la Unitat de Joventut és que cada institut compti amb un grup de joves que siguin els interlocutors entre la resta de joves, l’Associació d’Estudiants i l’Ajuntament, per tal de fomentar la implicació, la vinculació al territori i l’oci alternatiu com a eines clau del projecte d’emancipació del jovent.

A més, aquesta iniciativa fomenta la participació activa del jovent a la seva comunitat i la seva autonomia, i el dota d’eines i habilitats perquè pugui donar resposta als seus interessos i les seves necessitats. També fomenta la relació entre el jovent de diferents barris de la ciutat.

El programa compta amb la col•laboració de les entitats Alyse i Bruixes; l’Idibell; i els serveis i àrees municipals Programa Municipal de la Dona; Esports; Cultura, i Participació i civisme.