17/01/2019
Habitatge

Veure imatge de  Núria Marín: “El problema de l’habitatge només se solucionarà amb el consens de totes les institucions” (nova finestra)
L’alcaldessa, Núria Marín, ha participat al col•loqui “Habitatge: un dret universal o un factor d’exclusió?”, que ha organitzat la plataforma transmèdia Alcaldes.eu, a l’auditori del Centre Cultural Tecla Sala. A l’acte també hi han participat el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet; l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz; el president de la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona, Joan Ràfols, i el gerent de l’AMB, Ramon Torra.

Per l’alcaldessa, generar les condicions perquè el dret a un habitatge digne sigui una realitat per a tothom, és el gran repte que tenim a l’actualitat. “Malgrat la crisi econòmica i que els ajuntaments no tenim competències per resoldre el problema de l’habitatge, a L’H hem treballat juntament amb entitats, plataformes d’afectats per la hipoteca, col•lectius ciutadans, bancs, agents socials, etc. Però els ajuntaments per si sols no solucionarem el problema de l’habitatge; necessitem la col•laboració de la Generalitat i el Govern de l’Estat per, entre tots, sumar acords i trobar el consens necessari perquè les persones puguin viure amb dignitat”.

Marín ha dit que durant aquests anys de crisi “hem acompanyat els ciutadans i hem orientat les polítiques municipals d’habitatge al voltant de tres grans eixos: donar resposta a l’emergència habitacional, promoure habitatge assequible i fomentar les polítiques de rehabilitació i accessibilitat”.

D’altra banda, el conseller Damià Calvet ha anunciat que la Generalitat té pràcticament enllestit un decret llei amb mesures urgents d’habitatge que té com a objectiu incrementar el parc d’habitatge social de lloguer, crear nous instruments per lluitar contra l’emergència habitacional i contribuir a moderar el preu de lloguer mitjançant la creació d’un índex de preus de referència.