15/07/2019
Millores via pública

Veure imatge de  Els carrers de la Ciutat Comtal i de Sant Eugeni esdevenen vies de prioritat invertida (nova finestra)
Els carrers de la Ciutat Comtal i de Sant Eugeni han esdevingut vies de prioritat invertida, una vegada finalitzades les obres que s’han fet els darrers mesos en aquests carrers dels Blocs Ciutat Comtal, al barri de Sant Josep. Mentrestant, hi continuen els treballs d’ordenació dels espais enjardinats situats entre els blocs d’habitatges i a la vorera del carrer d’Enric Prat de la Riba.

Aquestes obres culminen els projectes de reforma urbanística integral dels Blocs Ciutat Comtal, després de les actuacions realitzades els darrers anys a la plaça de Sant Jordi, el carrer de Sant Eugeni i els espais entre edificis.

Les obres d’urbanització ara finalitzades s’han fet al carrer de la Ciutat Comtal i al tram perpendicular del carrer de Sant Eugeni. Els treballs han permès un canvi en l’ordenació del trànsit de la zona, ja que aquestes vies han passat a ser de prioritat invertida, és a dir, d’ús preferent per als vianants.

En una superfície d’actuació de més de 3.000 metres quadrats, s’han ampliat les voreres, amb criteris d’accessibilitat, i s’ha creat un gran espai lliure en la confluència dels dos carrers, a tocar de la plaça de Sant Jordi.

Per garantir la seguretat viària, les zones de pas de vianants i de vehicles s’han marcat amb paviments diferents i s’han col•locat pilones en trams on no hi ha aparcament contigu a la vorera.

També s’ha reordenat l’estacionament de vehicles i, amb l’objectiu de mantenir el màxim nombre de places, al carrer de la Ciutat Comtal hi ha ara una línia d’aparcament en semibateria a la vorera est i una línia en cordó a la vorera oest, a més d’una línia d’aparcament en cordó a la vorera nord del tram perpendicular del carrer de Sant Eugeni.

Amb la reforma urbanística, aquestes vies guanyen en verd urbà, amb la plantació d’arbrat a la vorera est del carrer de la Ciutat Comtal i la vorera nord del tram del carrer de Sant Eugeni, així com a la zona lliure d’intersecció de les dues vies. A més, s’han renovat els punts de llum, els embornals, les papereres i la senyalització viària. El projecte ha tingut un pressupost d’adjudicació de 324.000 euros.

Reordenació dels espais enjardinats

Mentrestant, als Blocs Ciutat Comtal continuen els treballs del projecte de reordenació dels espais enjardinats situats entre els edificis d’habitatges i a la vorera del carrer d’Enric Prat de la Riba, entre els carrers de la Mare de Déu de la Mercè i de la Ciutat Comtal, en una superfície total d’actuació de 5.000 metres quadrats.

L’espai de vianants entre blocs s’està configurant com una rambla central amb arbrat, que és substituït per espècies de característiques més adequades a l’entorn i que creixin més allunyades de les façanes. S’hi renova el paviment amb peces de formigó de colors diferenciats a les àrees central i lateral, i es reserva espai per a una possible instal•lació futura d’ascensors exteriors als edificis.

A la vorera enjardinada del carrer d’Enric Prat de la Riba, es canvia el paviment per panots de quatre pastilles i els parterres són substituïts per una via verda, que mantindrà el verd urbà d’aquest espai. També s’hi conservarà al màxim possible l’arbrat existent.

El projecte també inclou l’ampliació i la renovació de la zona de jocs infantils, que tindrà paviment de cautxú i estarà protegida per una tanca de tubs cilíndrics. A tota l’àrea d’actuació es canvia l’enllumenat públic, amb llums LED, i el mobiliari urbà. A més, se substitueix la xarxa de clavegueram per un nou col•lector i es canvien els embornals.

Els treballs de reordenació dels espais enjardinats dels Blocs Ciutat Comtal tenen un pressupost d’adjudicació de 612.500 euros i és previst que acabin a final d’any.

Els Blocs Ciutat Comtal van ser construïts a la dècada dels anys 60 del segle passat i compten amb una població de prop de 900 persones.