14/07/2020
Sallut

Veure imatge de Mesures especials a Collblanc, la Torrassa i la Florida per fer front a la Covid-19 (nova finestra)

Aquesta mitjanit entraran en vigor les mesures especials acordades en una resolució de les conselleries d’Interior i Salut per fer front al rebrot de la Covid-19 registrat als barris de Collblanc, la Torrassa i la Florida en els darrers dies. Entre les mesures destaquen la recomanació a la població d’aquests tres barris de no sortir de casa si no és per motius laborals o sanitaris, per cobrir necessitats essencials o per atendre persones dependents.

Les mesures han estat presentades aquesta tarda per l’alcaldessa, Núria Marín; la consellera de Salut, Alba Verges, i el conseller d’Interior, Miquel Buch.

Núria Marín ha explicat que, fruit de les converses mantingudes en els darrers dies amb els representants de la Generalitat, hi ha el compromís, per part de la Conselleria de Salut, que tots els CAP de la ciutat mantinguin el seu horari habitual i incrementin el nombre de professionals destinats en cadascun d'ells. D’altra banda, des de diumenge passat s’ha reforçat la plantilla de la comissaria dels Mossos d’Esquadra a la ciutat amb més efectius destinats a la vigilància al carrer. En aquest sentit, l’alcaldessa ha demanat al conseller d’Interior que aquest reforç sigui permanent.

L’alcaldessa ha reiterat el seu oferiment de col·laborar amb la Generalitat mitjançant professionals municipals “que puguin ajudar a comprovar que les persones que han donat positiu poden realitzar el confinament i en les condicions adequades” .

Segons la resolució, a partir de les 00.00 del 15 de juliol i durant 15 dies, es recomana que la població romangui en el seu domicili i que es limiti la circulació per les vies d’ús públic. La resolució aprovada avui recomana que la sortida del domicili es faci solament en els casos següents:

a) Per a l'assistència al lloc de treball quan no es pugui dur a terme en la modalitat de teletreball.
b) Per assistir als centres, serveis i establiments sanitaris.
c) Per assistir i tenir cura de persones grans, menors d'edat, persones dependents, amb discapacitat o especialment vulnerables.
d) Per desplaçar-se a entitats financeres i d'assegurances i d'altres serveis.
e) Per accedir als establiments comercials minoristes d'alimentació, begudes i matèries primeres.
f) Per accedir a altres establiments comercials minoristes, amb cita o avís previs, els quals han de complir les mesures de protecció i de seguretat establertes per les autoritats competents.
g) Per fer trobades i activitats del lleure i esportives amb persones del grup de convivència habitual a què es fa referència en el paràgraf següent.
h) Per realitzar actuacions requerides o urgents davant dels òrgans públics, judicials o notarials.
i) Per renovacions de permisos i documentació oficial, així com altres tràmits administratius inajornables.
j) Per dur a terme mudances domèstiques o professionals.
k) Per atendre els horts familiars d'autoconsum.
l) Per exàmens o proves oficials inajornables.
m) Per causa de força major o situació de necessitat.

Els contactes s’han de limitar, tant com sigui possible, a les persones que integren el grup de convivència habitual.

La resolució també inclou mesures concretes pels centres de treball, les empreses de serveis i comerç minorista i altres equipaments. Així per exemple, pel que fa als centres de treball, aquests han d’adoptar mesures de neteja i desinfecció adequades així com garantir la ventilació dels espais i edificis. També hauran de garantir  el manteniment de la distància de seguretat interpersonal mínima.

Pel que fa a les empreses de serveis i comerç minorista, les empreses no podran oferir serveis que impliquin un contacte personal proper, tret que sigui un servei essencial, emergència o una situació crítica.

La resolució també prohibeix les trobades i/o reunions de més de 10 persones tant en l'àmbit privat com en l'àmbit públic. Aquesta prohibició inclou casaments, serveis religiosos, celebracions, cerimònies fúnebres i la pràctica esportiva en les condicions indicades. No es consideren incloses en aquesta prohibició les activitats laborals ni els mitjans de transport públic.

D’altra banda, la resolució també suspèn l’obertura al públic d’equipaments culturals com ara arxius i establiments on es fan espectacles públics, com teatres, cinemes i esdeveniments esportius, activitats lúdiques, recreatives, parcs d’atraccions i parcs recreatius infantils en recintes tancats, activitats esportives, com gimnasos, i dels locals i establiments d’oci nocturn, com ara sales de festa i discoteques, i qualsevol altre que impliqui un interacció d’un nombre important de persones que pertanyen a grups de convivència diferents, per l‘increment del risc de transmissió comunitària. Les biblioteques i els museus romandran oberts.

D’altra banda, es prohibeixen totes les activitats culturals, d’espectacles públics, recreatives, esportives i d’oci nocturn, extraordinàries o de caràcter temporal.

En les activitats d’hostaleria i restauració es limita l’aforament a l’interior dels establiments al 50% de l’autoritzat i el consum s’ha de realitzar sempre en taula. A les terrasses l’aforament serà el resultant d’aplicar una distància de 2 metres entre taules o grups de taules. Sempre que sigui possible, s’han d’utilitzar preferiblement servei a domicilis i comandes per emportar.

Es mantenen les activitats de casals i colònies d’estiu, les quals han de complir el pla sectorial del PROCICAT especialment pel que fa referència als grups estables de convivència i a les altres mesures de prevenció i protecció de la salut.