• Twiter

25/05/2020 14:52:00

L’Escola Municipal de Música fa 15 anys

Veure imatge de L’Escola Municipal de Música fa 15 anys (nova finestra)

L’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts (EMMCA) celebra avui el seu 15è aniversari. L’EMMCA va obrir les portes l’any 2005 amb la voluntat d’oferir un espai de formació i creació on la pràctica i la difusió artístiques interactuessin amb el territori. L’EMMCA treballa en aquests objectius des de la seu central i des dels centres educatius amb el programa Tàndem L’H.

L’actuació de l’EMMCA combina l’activitat extraescolar amb la intervenció en escoles de primària i de secundària amb l’objectiu fer arribar la pràctica artística a tots els sectors socials i convertir els ensenyaments artístics en motor de cohesió social i eina d’èxit escolar.

Actualment, l’Escola Municipal de Música té 2.500 alumnes, 1.100 a la seu central de l’avinguda de Vilanova i 1.400 en els tàndems. La vitalitat del projecte es demostra amb les més de 250 activitats que organitza al llarg de l’any, concerts i mostres a L’Hospitalet i a diferents espais rellevants de l’àmbit cultural. Recentment, The Django Orchestra  Academy va actuar al Gran Teatre del Liceu de Barcelona i tenia previst actuar al Teatro Real de Madrid el 19 de maig, actuació que es va haver de cancel·lar a causa del decret de l’estat d’alarma per la Covid-19.

L’EMMCA manté el Tàndem amb 12 centres de L’Hospitalet: Pau Vila, Lola Anglada, Ausiàs March i Charlie Rivel (corda); Ramón y Cajal (vent clàssic); Josep Janés i Ernest Lluch (jazz), Institut Escola Gornal (dansa); Màrius Torres (teatre); Patufet Sant Jordi (instruments off); Centre d’Educació Especial Estel Can Bori (dansa), i Centre de Normalització Lingüística (teatre i conjunt vocal).
Gràcies a les accions que porta a terme, l’EMMCA ha aconseguit la formació de conjunts instrumentals de diversos estils musicals i grups de teatre i dansa que reflecteixen la diversitat de la ciutat.

A més, ha iniciat tres projectes de creació comunitària amb tres centres de la ciutat: els instituts Bellvitge i Eduard Fontserè i el Centre de Salut Mental de L’Hospitalet.

L’ideari de transformació social i rigor artístic ha reportat a l’EMMCA el reconeixement internacional. En aquest sentit, lidera la xarxa de transferència de coneixement ONSTAGE (Music Schools for Social Change) amb sis ciutats europees: Aarhus (Dinamarca), Adelfia (Itàlia), Valongo (Portugal), Grigny (França), Katowice (Polònia) i Brno (Txèquia). La trobada final de la xarxa tindrà lloc el mes de maig de 2021 a L’Hospitalet.

Gràcies a la seva feina, l’EMMCA també ha aconseguit diferents guardons, l’últim dels quals ha estat el Premi Baldiri Escola Catalunya, atorgat per la Fundació Carulla, que l’ha reconegut com a projecte singular.

En aquest enllaç podreu veure un vídeo commemoratiu www.youtube.com/watch?v=0t-b2Us6rRg&feature=youtu.be