21/09/2018
Educació

Veure imatge de  La Generalitat es compromet a accelerar les obres de les escoles Ernest Lluch i Paco Candel   (nova finestra)
Ho ha anunciat el conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, durant una visita oficial que ha fet avui a la ciutat

El Departament també ha anunciat que construirà un nou institut, a més del que ja està projectat

El conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, ha anunciat que s’acceleraran les obres de les dues escoles pendents a construir a L’Hospitalet (Ernest Lluch i Paco Candel), i també que es construirà un nou institut a més del projectat. El conseller ha assenyalat que tot i que els projectes executius s’estan fent en el termini previst, “si podem accelerar els processos administratius, els accelerarem”. El conseller ha fet aquestes declaracions durant la visita, juntament amb l’alcaldessa, Núria Marín, a l’Escola Joaquim Ruyra, centre que s’ha convertit en un exemple de comunitat d’aprenentatge per la seva excel•lència i multiculturalitat.

Les dues escoles pendents de construir (Ernest Lluch i Paco Candel) són actualment una necessitat urgent per disposar de noves places a la ciutat davant la saturació de les actuals aules de primària i de la matrícula viva que segueix creixent a L’Hospitalet. El nou institut, anunciat avui, també és imprescindible davant la saturació de les aules, també a secundària.

Bargalló ha explicat davant dels mitjans de comunicació que, “per part del Govern hem reconegut un dèficit històric d’inversions educatives a L’Hospitalet, que l’any a passat es va començar a solucionar amb el conveni signat pel Departament i l’Ajuntament, i que aquest estiu s’ha executat complint els terminis”. “Però que és un dèficit que s’ha vist augmentat pel creixement demogràfic de la ciutat que no estava planificat”, ha remarcat el conseller.

L’alcaldessa, Núria Marín, veu satisfactori aquest nou compromís, anunciat avui pel conseller, alhora que “voldria retornar al pacte econòmic que la Generalitat tenia amb projectes educatius com les escoles bressol o l’escola municipal de música”. “Necessitem més inversió per renovar els nostres centres educatius”. L’alcaldessa també ha mostrat satisfacció pel to i la bona predisposició que ha vist en tot moment en el conseller i en els seus col•laboradors. “Com sempre, cal que sumem forces per trobar solucions”.

Les dues administracions s’han compromès a activar la comissió de seguiment creada l’any passat després del conveni signat pel Departament i l’Ajuntament, per tractar temes pendents en educació, de manera que s’estudiïn solucions per problemes com el que planteja actualment a la ciutat el gran volum de matrícula viva que hi ha a primària.

Prèviament, Bargalló i Marín han mantingut una reunió a l’Ajuntament.