23/05/2019

Veure imatge de  Oberta la convocatòria per a residències artístiques del projecte europeu Mindspaces   (nova finestra)
S’obre la convocatòria per a residències artístiques del projecte europeu Mindspaces 2019-2021 (www.mindspaces.eu) per a diferents socis d’àmbit públic i privat i de perfils tecnològics i artístics, entre els quals hi ha l’Ajuntament de L’Hospitalet.

El programa s’integra en la línia de projectes europeus Ligthhouse-STARTS, que tenen per missió la inclusió d’artistes en projectes d’innovació recolzats pel programa de recerca Horizon 2020. Per tal de fomentar la col•laboració entre artistes i projectes de recerca científica, STARTS subvenciona residències d’artistes en institucions tecnològiques i residències de científics en estudis d’artistes.

En aquest marc s’inscriu el programa de residències Mindspaces, que estableix diferents nivells de col•laboració entre artistes i els socis del projecte a partir de l’ús de metodologies i tècniques diverses. Aquestes residències poden tenir una durada de fins a 18 mesos, fet que suposa un incentiu per als artistes i afavoreix la potencial transferència de resultats gràcies a un treball estable dels artistes en el marc de la recerca.

Mindspaces obre convocatòria a artistes per a residències d’investigació amb l’objectiu de dissenyar, desenvolupar i implementar instal•lacions artístiques que ressaltin la importància de la cultura dins la sostenibilitat urbana i que proposin paradigmes potencials de disseny d’espais interiors domèstics i d’oficina.

Aquestes residències són multidisciplinàries i de caràcter col•laboratiu. No inclouen directament l’allotjament, però requereixen viatges a les seus de recerca dels socis, així com trobades de treball i reunions. Les persones interessades han de fer una proposta específica que contribueixi positivament a l’esperit i als objectius de Mindspaces. Les residències són obertes a artistes de tot tipus d’àmbit i experiència, però es prioritzarà experiència prèvia vinculada a la ciència, les tecnologies emergents i/o les instal•lacions interactives, les instal•lacions d’AR/VR (realitat augmentada/realitat virtual), el disseny arquitectònic i l’art en espai públic.

Les candidatures seleccionades rebran una ajuda econòmica d’entre 30.000 i 60.000 euros per una durada d’un mínim de 6 mesos i un màxim de 18 mesos incloent viatges, allotjament i material de producció. L’ajuda es farà efectiva en quotes, el pagament de les quals estarà condicionat per la supervisió i el seguiment del procés. Els artistes residents han d’assolir els objectius fixats, contribuir al conjunt del projecte i escriure un informe final amb l’experiència com a membre de l’equip de Mindspaces.

Les persones interessades poden fer les inscripcions a través de la pàgina web del projecte. El pròxim 27 de maig es farà una sessió en streaming, en format Webinar (https://zoom.us/j/197733884), per presentar el projecte i explicar i resoldre dubtes sobre la convocatòria. El termini de presentació de propostes acaba el 5 de juliol de 2019.

El passat mes de març, L’Hospitalet va acollir una trobada dels socis del projecte per parlar del seu desenvolupament i fer un recorregut pels districtes i equipaments més singulars de la ciutat.