14/01/2020
Millores via pública

Veure imatge de  El carrer de Francesc Moragas, al barri del Centre, és objecte d’una reforma urbanística (nova finestra)
Al carrer de Francesc Moragas, al barri del Centre, s’han iniciat unes obres de reforma urbanística que afecten pràcticament tota la via, entre el carrer Major i l’avinguda del Carrilet. El projecte té per finalitat ordenar i adequar el carrer per millorar-ne l’accessibilitat i fer-lo més amable per als vianants, seguint el criteris del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet.

Actualment, el tram de la via comprès entre el carrer Major i el carrer de Josep Prats, de línia corba, té una amplada de 14,50 metres distribuïts en un carril de circulació i un altre d’aparcament, tot i que en altres trams del carrer n’hi ha dues línies d’estacionament.

Les voreres són d’amplada variable, segons la zona i l’alineació dels edificis, amb pendents transversals que dificulten l’accessibilitat, i la pavimentació presenta problemes de deteriorament, tant a la calçada com a les voreres.

L’actuació, que es prolongarà fins a l’avinguda del Carrilet, ordenarà i adequarà el carrer de Francesc Moragas amb la implantació de voreres simètriques de 3,25 metres com a mínim, d’amplada variable segons la secció de la via; un carril de circulació de 3,50 metres i una línia d’aparcament a tot el carrer. La renovació de les voreres es farà amb panot de quatre pastilles, de 20x20 centímetres.

Els treballs, que han començat aquesta setmana, també inclouen la renovació de l’enllumenat públic i de l’arbrat, que serà incrementat com a millora mediambiental i seguint els criteris del Pla director del verd urbà; la substitució dels embornals per sifònics, que eviten les males olors; el canvi del mobiliari urbà (pilones i papereres), nova senyalització viària i punts semafòrics.

El projecte de reforma del carrer de Francesc Moragas, entre el carrer Major i l’avinguda del Carrilet, té un pressupost d’adjudicació de 637.193 euros i un termini d’execució previst de vuit mesos. A la mateixa zona del barri del Centre s’hi han fet els darrers anys obres d’urbanització de diversos carrers que han passat a ser vies pacificades de trànsit, en la línia de millorar la qualitat de l’aire a la ciutat i contribuir a assolir els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de Nacions Unides.