17/05/2019
Cultura

Veure imatge de  Visites guiades, espectacles i activitats artístiques i visuals per celebrar La Nit dels Museus   (nova finestra)
Demà 18 de maig el Museu i el Centre Cultural Tecla Sala estaran oberts fins a la una de la matinada

Coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, dissabte 18 de maig se celebra una nova edició de la Nit dels Museus amb visites guiades a les exposicions i amb una programació paral•lela d’activitats artístiques i visuals. El Museu de L’Hospitalet   —Casa Espanya, l’Harmonia i Can Riera— i el Centre Cultural Tecla Sala —Centre d’Art Tecla Sala, Fundació Arranz-Bravo i TPK— estaran oberts fins a la una de la matinada.

Visites guiades a les fosques, decoració lumínica de les façanes i espectacles de dansa i màgia són les propostes del Museu. L’artista Ricard Carnicero ha creat un gat de llum que vetllarà per la Nit dels Museus des de la façana de l’Harmonia. Andrea Lería, artista vinculada al Districte Cultural, s’encarrega d’il•luminar la façana de Casa Espanya, mentre que els visitants seran els protagonistes de la decoració de la façana de Can Riera, que han ideat Marta & Petra. El carrer del Xipreret es convertirà per una nit en un bosc de llum.

A l’Harmonia s’exposarà la Joia del Museu 2019, la placa original del carrer de la Revolució, actual carrer de Sant Roc, una peça restaurada per a l’ocasió.

La Nit dels Museus s’afegeix a la celebració de l’any Brossa amb els espectacles Amb B de Brossa, una recreació visual i plàstica del món del polifacètic poeta, i la màgia de Jordi Nexus i Brossabadat. També comptarem amb l’escriptor, poeta i periodista Manuel Rivas.

Al Centre Cultural Tecla Sala es visitaran les exposicions d’Eugenio Ampudia, “I tu què has fet per l’art?”, i de Lluís Hortal, “Guillotina”, mentre que als jardins s’oferiran concerts de petit format a càrrec dels grups de l’EMMCA i un espectacle de circ contemporani amb malabars, músics i faquirs.

El Museu i Tecla Sala proposen el joc #pedraxpedra i conviden a descobrir la pedra intrusa que no els pertocaria tenir i a compartir-la a les xarxes.

La Fundació Arranz-Bravo oferirà una visita guiada a l’exposició de Pablo del Pozo “Al muerto, tiempo encima”, a càrrec del comissari Jordi Garrido. Al TPK es podrà visitar la mostra “Autopista 2019”, l’intercanvi internacional entre els artistes del TPK i el col•lectiu 4 Barbier Nîmes.

La Nit dels Museus es pot seguir a les xarxes socials amb els hashtags #NitmuseusLH i #pedraxpedra.