28/04/2017
MILLORA URBANA

La campanya d’urbanització i pavimentació de carrers, a punt de finalitzar

Veure imatge de  La campanya d’urbanització i pavimentació de carrers, a punt de finalitzar (nova finestra)
L’Ajuntament està acabant la campanya d’urbanització i pavimentació de carrers arreu de la ciutat, dins del Pla d’inversions públiques municipals 2016-2019. Els treballs, que es van iniciar a final d’any i que és previst que finalitzin el mes de maig, han suposat la millora de 130.000 metres quadrats de superfície, distribuïts per tots els barris de la ciutat, i 8.650 metres quadrats en actuacions d’accessibilitat i voreres.

Aquestes obres de renovació de l’asfalt de vies urbanes superen els 2,5 milions d’euros de pressupost, la mateixa quantitat que va destinar l’Ajuntament en pavimentació de carrers en els darrers deu anys.

En total són 40 actuacions que afecten eixos tan importants de la ciutat com les avingudes del Torrent Gornal, de la Fabregada i de Ponent; la plaça del Repartidor; els carrers del Centre, d’Enric Prat de la Riba, de Miquel Peiró i Victorí, de l’Estronci, de Mas, del Montseny, de Llançà, dels Clavells, de Granollers, del Molí i de la Florida; la ronda de la Torrassa, la rambla de la Marina, i les zones d’aparcament entre blocs de Bellvitge. Queda pendent l’avinguda d’Isabel la Catòlica i de la plaça de Tuzla.

En alguns carrers —Gonçal Pons, Transformador, Clavells i Pins—, aquestes obres d’asfaltatge han comportat també la urbanització sencera de la via, i la transformació en zones de prioritat invertida en el cas dels carrers dels Clavells i dels Pins.

També s’han reutilitzat els residus del fresat per a la pavimentació de 6.200 metres quadrats d’aparcament provisional.

Coincidint amb els treballs de pavimentació, també s’ha renovat la senyalització horitzontal de les calçades de les vies afectades, seguint els criteris del Pla local de seguretat viària. Així, als passos de vianants regulats per semàfors, se substitueix el tradicional pas zebra per la pintura al terra de dues fileres de daus horitzontals, sistema que evita les relliscades.