23/01/2018
Fotografia

Veure imatge de  L'exposició “PLATEA. Els fotògrafs miren al cinema” reuneix 40 artistes espanyols a la rambla de la Marina en el marc del III Saló del Cinema i les Sèries   (nova finestra)
La rambla de la Marina (entre el carrer de Provença i l'avinguda del Carrilet) acull, entre el 24 de gener i el 25 de febrer, l'exposició “PLATEA. Els fotògrafs miren al cinema”, on es mostren obres de 40 fotògrafs que, al llarg de les seves carreres, s’han aproximat amb un enfocament particular al món de la gran pantalla. La mostra l’organitza Acción Cultural Española (AC/E) i el III Saló del Cinema i les Sèries.

PLATEA ha estat concebuda per AC/E amb l’objectiu d’acompanyar els festivals de cinema espanyols amb la idea d’acostar-la al nombrós públic d’aquestes cites cinematogràfiques.

La comissària i fotògrafa Blanca Berlín i la comissària adjunta Sònia Gontán, han estat les encarregades de seleccionar els fotògrafs i les seves mirades que, tot i ser diverses, convergeixen, des de la creativitat del mitjà, en l’admiració i l’empatia que provoca l’espectacle cinematogràfic.

La fotografia i el cinema han estat fonts de mútua inspiració durant més d’un segle i una mostra d’això la veiem en aquesta exposició amb les obres de 40 fotògrafs de reconegut prestigi dins i fora del nostre país: Amparo Garrido, Ana Muller, Andreu Català Roca, Antonio Lafuente, Antonio Tabernero, Beatriz Moreno, Beatriz Romero, Blanca Berlín, Carlos Pérez Siquier, Castro Prieto, Chema Conesa, Chema Madoz, Ciuco Gutiérrez, Colita, Cristina de Middel, Cristina García Rodero, Eduardo Momeñe, Encarna Marín, Francesc Catalá Roca, Gabriela Grech, Gerardo Custance, Hélène Bergaz, Joan Fontcuberta, Jordi Socías, Juan Manuel Díaz Burgos, Laura Torrado, Linarejos Moreno, Ma Casanova, Manel Esclusa, Manuel Vilariño, Martí Llorens, Miguel Ángel Mendo, Mikel Bastida, Nicolás Muller , Ouka Leele, Ramón Masats, Ricard Terré, Rosa Muñoz, Rosell Meseguer i Sergio Belinchón.

Per a la comissària de l'exposició, Blanca Berlín, “la fotografia i el cinema són dues disciplines artístiques que ens proposen finestres per les quals treure el cap a altres realitats i ens obren portes per les quals entrar en els esperits dels seus artífexs, connectant amb les seves sensibilitats. Fotografia i cinema, fotògrafs i cineastes, creadors que treballen amb una matèria primera comuna: la llum”.

La inauguració serà dimecres, 24 de gener, a les 16 hores a la rambla de la Marina. Comptarà amb l’assistència de l’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, el regidor de Cultura, David Quirós; el responsable de Cine i Documental de la Cultural Española (AC/E), i la comissària de l’exposició, Blanca Berlín.