23/04/2024

Mor Josep Ma. Vilumara i Lamarca

Veure imatge de © Foto: extreta de: Filant cultura : història del conjunt industrial del Molí paperer, Can Basté i Tecla Sala / Natalia Piernas Gallego [i 3 més] -  L'Hospitalet de Llobregat : CEH, Centre d'Estudis de l'Hospitalet, abril de 2023 Col·lecció recerques ; Retrats 11. (nova finestra)

Aquesta setmana hem sabut la trista notícia de la mort de Josep Maria Vilumara i Lamarca, successor de la família d'industrials tèxtils els Vilumara.

Josep Ma Vilumara, va estar estretament vinculat a la ciutat i al Museu de L'Hospitalet, a on va fer donació d'un centenar de peces procedents de la fàbrica de Can Vilumara, entre les quals hi ha el teler "Ruti", que avui és la peça central de l'exposició permanent del Museu.

Successor de la família d’industrials tèxtils els Vilumara, va estar estretament vinculat amb la ciutat i amb el Museu de L’Hospitalet on va fer donació d’un centenar de peces procedents de la fàbrica de sederies Can Vilumara: bobines, rodets, ... i el teler Ruti, avui peça central de l’exposició permanent del Museu.

El seu compromís amb la preservació del patrimoni industrial el va fer palès a les primeres jornades d’arqueologia industrial celebrades a l’Hospitalet l’any 1986 on exposava les possibilitats didàctiques de la fàbrica en l’ensenyament de la història industrial i de la història local.

Autor de diverses publicacions entre les quals destaquem “Històries de les Sedes: fàbrica Institut Can Vilumara", publicat per l’Ateneu de Cultura Popular l’any 2013, sens dubte una de les contribucions més importants per conèixer la història del que va ser una de les indústries tèxtils referents de l’Hospitalet.

Des del Museu de L’Hospitalet volem expressar el nostre condol als familiars i amics. Descansi en pau.