26/04/2017
Convivència i civisme

I Jornada sobre la contaminació acústica: sorolls i convivència

Veure imatge de  I Jornada sobre la contaminació acústica: sorolls i convivència (nova finestra)
Coincidint amb el Dia mundial contra el soroll i la contaminació acústica, que se celebra anualment el darrer dimecres del mes d’abril, l’Ajuntament de L’Hospitalet ha organitzat avui la I Jornada sobre la contaminació acústica: sorolls i convivència, que s’ha fet avui al Centre Cultural Bellvitge-Gornal (plaça de la Cultura, 1).

En aquesta jornada tècnica, s’ ha analitzat el problema del soroll i la contaminació acústica en àrees d’elevada densitat de població, socialment complexes, amb determinades característiques urbanístiques i on conviuen persones de diferents procedències, cultures i religions. L’objectiu principal és la conscienciació de la ciutadania per incrementar el seu nivell de sensibilització sobre els sorolls molestos i, al mateix temps, entendre millor els diferents patrons culturals que conviuen als nostres municipis.

En la jornada s’ha presentat la guia de sorolls “La ciutat de L’Hospitalet: un univers de sons”, que ofereix un seguit de recomanacions per reduir la contaminació acústica a la ciutat. La guia explica les conseqüències negatives que té l’exposició al soroll en la nostra salut física i psicològica (alteracions digestives i circulatòries, mal de cap, insomni, ansietat, estrès...) i, especialment, en grups vulnerables com la gent gran, els infants i els malalts.

La guia recorda la normativa municipal en aquest àmbit, recollida en l’Ordenança del civisme i la convivència, que obliga tota la ciutadania a respectar el descans del veïnat i a evitar la producció de sorolls que alterin la convivència normal, especialment entre les 10 de la nit i les 8 del matí. Per això, dins de casa es recomana, entre altres coses, moderar el so dels aparells electrònics (televisor, ràdio, equip de música...), vigilar els cops de porta i l’arrossegament de mobles, evitar parlar a crits, controlar les nostres mascotes i no fer bricolatge en horari nocturn. A la via pública, es demana evitar l’excés de soroll dels vehicles, la conducció brusca, l’ús injustificat del clàxon o la música a gran volum.

La I Jornada sobre la contaminació acústica: sorolls i convivència ha comptat amb la participació del sociòleg Artemio Baigorri, professor de la Universitat d’Extremadura, i de tècnics dels ajuntaments de L’Hospitalet, Mataró i Sabadell, que han debatut sobre les diferents estratègies posades en pràctica als seus municipis en la resolució dels conflictes derivats dels sorolls. A L’Hospitalet, la Unitat de Convivència i Civisme i el Servei de la Guàrdia Urbana ofereixen instruments a la ciutadania per trobar solucions als conflictes i als problemes de convivència.