14/12/2018
voluntaris

Els Voluntaris de L’Hospitalet celebren el seu 25è aniversari

Veure imatge de  Els Voluntaris de L’Hospitalet celebren el seu 25è aniversari   (nova finestra)
Ahir vespre es fa l’acte anual de reconeixement a la seva feina, que serà també el de commemoració d’aquesta fita

Actualment hi ha unes 250 persones que participen en diferents activitats

El Palauet de Can Buxeres va acollir ahir vespre l’acte anual de reconeixement als Voluntaris de L’Hospitalet, que en aquesta edició pren un significat especial, ja que serveix també per commemorar el 25è aniversari de la seva creació. L’acte comptà amb l’assistència de l’alcaldessa, Núria Marín, i del tinent d’alcaldia d’Esports i Joventut, Cristian Alcázar. Com cada any, l’acte es fa en les dates pròximes al Dia Internacional del Voluntariat, que es commemora cada 5 de desembre. El col•lectiu l’integren unes 250 persones de la ciutat que al llarg de l’any participen en diferents activitats.

Ahir es va reconèixer la feina de vint voluntaris que al llarg d’aquest any han destacat per la seva implicació en el Programa Municipal de Voluntariat, pel nombre de serveis en els quals han participat o per la qualitat de la col•laboració que han prestat. En aquesta edició han rebut una menció especial els 30 voluntaris que l’agost van realitzar una important tasca durant la celebració del Mundial d’Halterofília Màster que es va fer al Poliesportiu Municipal Gornal. A més, s’han atorgat tres premis: Cor de bronze, Cor d’argent i Cor d’or i disset mencions especials als voluntaris més representatius de l’any.

Els Voluntaris de L’Hospitalet realitzen, majoritàriament, tasques socials centrades en atenció als col•lectius de gent gran, discapacitats i infants. A més, col•laboren amb entitats sense ànim de lucre i en esdeveniments culturals i esportius que congreguen un gran nombre de persones.

Des del març passat, duen a terme el projecte “Portant somriures”, mitjançant el qual un grup de joves participants en aquest programa municipal desenvoluparà activitats d’animació en residències de la gent gran de la ciutat. Aquest grup de voluntaris i voluntàries visiten periòdicament residències assistides i pisos tutelats per a la gent gran de la ciutat i realitzen sessions de música i/o teatre i altres activitats d’animació.

El programa Voluntaris de L’Hospitalet, gestionat pel Servei d’Esports i Joventut, compta amb un grup de 175 voluntaris actius que realitzen tasques socials dins els àmbits de la gent gran, discapacitat i civisme. Al llarg de l’any 2018, Voluntaris de L’Hospitalet han fet més de 6.000 actuacions en tots els àmbits en els quals treballa.

El col•lectiu es va crear per recollir l’interès dels ciutadans hospitalencs que van participar com a voluntaris als Jocs Olímpics de 1992. L’Hospitalet va ser la ciutat que, proporcionalment al nombre d’habitants, més voluntaris va aportar als Jocs del 92.

L’Oficina del Voluntariat —que es troba a la carretera de Santa Eulàlia, 101— obre de dilluns a dijous, de 12.30 a 20 hores, i dimarts, dimecres i divendres, de 9 a 15 hores.