• Twiter

10/07/2020 12:30:00
Art i salut

El Museu de L’H se suma al projecte Recupeart-19 per millorar l’estat emocional dels sanitaris

L’equipament ha escollit cinc peces de les exposicions permanents
Veure imatge de El naixement de sant Roc (nova finestra)

El Museu de L’Hospitalet participa en el projecte Recuperart-19 dirigit al col·lectiu sanitari per tractar les seqüeles emocionals que la crisi de la Covid-19 ha deixat en els professionals. El programa compta amb els museus com a entorns positius de reflexió i millora del benestar emocional.

El programa proposa un recorregut pels museus amb una guia que servirà  per fer un itinerari terapèutic amb activitats i exercicis recollits en el llibret. Cada museu ha escollit una sèrie de peces que s’expliquen a la guia, a més d’aprofundir en tècniques com la respiració, el control de les emocions o l’expressió dels sentiments, com a teràpia per millorar problemàtiques com l’ansietat o l’insomni.

El Museu de L’Hospitalet contribueix en el programa Recuperart-19 amb cinc peces de les exposicions permanents: El naixement de sant Roc, una obra d’oli sobre fusta del segle XVI, atribuïda a Jaume Huguet II; l’al·legoria de la República, un bust d’escaiola policromat de l’any 1931; un receptor de ràdio Stibert dels anys 50 del segle XX; una gàrgola tallada en pedra amb forma de gos del segle XVI, i un retrat de Tecla Sala Miralpeix, una pintura a l’oli d'Antoni Vila Arrufat de l’any 1947.

Recuperart-19 és un programa impulsat per l’Institut Català de la Salut i el Departament de Cultura de la Generalitat amb la participació de 16 museus de Catalunya.

Per participar-hi només cal que els professionals sanitaris s’acreditin mostrant la seva identificació professional.