18/04/2024

L’Hospitalet rep la visita del Sr. Ángel Víctor Torres Pérez, ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica

Veure imatge de © Cristina Diestro, L'Hospitalet, 2024. (nova finestra)

El passat dimecres 17 d'abril, L'Hospitalet va rebre la visita del Sr. Ángel Víctor Torres Pérez, ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica.

L'esdeveniment va començar a la Casa de la Vila, on l'alcaldessa Núria Marín va obsequiar al ministre el catàleg de l'exposició "Els deportats hospitalencs als camps nazis", una producció destacada del Museu de L'Hospitalet per al any 2024.

Durant la jornada matinal, acompanyat per Josep Maria Solías, director del Museu, el Sr. Torres Pérez va tenir l'oportunitat de conèixer diverses iniciatives i projectes destinats a la recuperació i reparació de la memòria històrica i democràtica. Aquestes inclouen la instal·lació de les "stolpersteine", la placa de l’antic "carrer de la Revolució", la preservació de l'edifici de l'Ateneíllo i l’escultura pública "El Pont de la Llibertat", obra d'Eduard Arranz Bravo.

La visita del ministre ha estat un reconeixement significatiu al compromís de la ciutat amb la recuperació, preservació i difusió de la memòria democràtica, destacant la importància de recordar el passat en la construcció d'un futur més just i lliure