22/11/2017

Obres de millora al parc de les Planes

Veure imatge de  Obres de millora al parc de les Planes   (nova finestra)
El parc metropolità de les Planes, una gran zona verda de 6,8 hectàrees, inicia la reforma i millora dels seus espais i equipaments amb un projecte que duu a terme l’Àrea Metropolitana de Barcelona en col•laboració amb l’Ajuntament de L’Hospitalet.

Aquesta setmana comencen els treballs per a la ubicació d’un nou correcà de 730 metres quadrats al costat del lateral nord del Cementiri Municipal, una actuació que havia estat reclamada pels propietaris de gossos usuaris del parc per ampliar l’actual àrea destinada a les mascotes.

Els correcans són espais tancats d’esbarjo per a gossos, convenientment senyalitzats, on els animals poden anar deslligats i fer l’exercici necessari per dur a terme una vida saludable, sense causar molèsties als altres usuaris del parc. Aquestes zones compten amb bancs i papereres específiques, que tenen dispensadors de bosses per dipositar-hi els excrements dels gossos.

A prop del nou correcà, també es farà una actuació per ampliar les instal•lacions del joc de petanca del parc en una superfície plana de 65 metres quadrats.

Els treballs de remodelació dels equipaments i usos del parc de les Planes que comencen aquesta setmana també afectaran la pista de bàsquet, situada a la banda sud de la zona verda pròxima a l’avinguda d’Isabel la Catòlica.

Aquest espai es condicionarà perquè pugui tenir més d’un ús esportiu —bàsquet, minibàsquet i corfbol—, amb la implantació de nous elements i la millora de l’entorn. La reforma inclourà, per primera vegada, una pista per a la pràctica del corfbol, un esport similar al bàsquet en què dos equips mixtos formats per quatre homes i quatre dones cerquen introduir la pilota en una cistella.

El projecte de remodelació i millora d’equipaments del parc de les Planes té com a objectiu potenciar l’ús de les seves instal•lacions per part de la ciutadania i facilitar les condicions per a una bona convivència entre les persones que comparteixen l’espai en aquesta gran zona verda de L’Hospitalet.