23/04/2019
Festes de Primavera

Del 25 al 28 d’abril, la ciutat està de Festes!

Veure imatge de  Del 25 al 28 d’abril, la ciutat està de Festes! (nova finestra)
Les Festes de Primavera arriben a L’Hospitalet del 25 al 28 d’abril, amb un programa al voltant de la cultura popular i tradicional, concerts, teatre, cinema, esports i activitats adreçades al públic familiar. El programa presenta novetats pel que fa a les activitats als barris.

Un dragó de Komodo, empolainat per a l’ocasió, ens convida a gaudir de les festes. Juan Ramírez, estudiant de l’EAD Serra i Abella, és l’autor del cartell, dissenyat amb la tècnica del collage, que barreja fotografia i il•lustració per crear un cartell fresc i divertit.

L’encarregat de donar la benvinguda a les Festes de Primavera serà Miguel Ángel Rodríguez, El Sevilla, líder del grup Mojinos Escozíos, showman a la televisió i monologuista sobre els escenaris. El Sevilla pronunciarà el pregó des del balcó de l’Ajuntament el dijous 25 d’abril, a les 20 hores.

Diada de Sant Jordi

Prèviament a l’inici de les Festes, la Diada de Sant Jordi arriba amb les tradicionals paradetes de llibres i flors a  la rambla de Just Oliveras. A l’estand de les Biblioteques, durant tot el dia d’avui, els autors i les autores de L’Hospitalet signaran exemplars dels seus llibres. A partir de les 18 hores se celebrarà la X Trobada de Cavallers, Dracs i Princeses amb diversos espectacles al jardí de la Biblioteca Can Sumarro al Centre, a la plaça de Guernica de Collblanc, a la plaça de la Cultura de Bellvitge i a l’avinguda de Tomás Giménez de Pubilla Cases.

Les Festes s’estenen per la ciutat

Les Festes de Primavera s’estenen per la ciutat amb propostes lúdiques per a tot tipus de públic. El divendres 26 d’abril, a partir de les 17.30 hores, les Festes de Primavera es mouen a ritme de música de carrer amb el Meeec!, que es

concentra a Collblanc. Hi haurà actuacions de bandes, mostra de rap i taller de pintura que culminarà amb un espectacle final al parc de la Marquesa amb més de 150 músics participants.

El dissabte 27 d’abril, d’11 a 14 hores, el parc de les Planes es convertirà per un dia en el Parc de la Ciència, amb tallers, demostracions i xerrades temàtiques, espectacles d’humor, màgia, espais lúdics amb jocs, tot distribuït en diferents zones del parc. Un dels espais serà Ciència L’H, on es donaran a conèixer els projectes i les persones que fan recerca, divulgació o formació a la ciutat.

El mateix dissabte, a Santa Eulàlia, els titelles ocuparan durant tot el dia la plaça del Centre Cultural per convertir-la en un jardí on des dels més menuts (de 0 a 3 anys) fins a un públic més adult trobaran funcions, tallers, paradetes d’artesans i de menjar.

El matí del diumenge 28 d’abril, el parc de Bellvitge segueix acollint el Parc de les Meravelles, amb una selecció d’activitats festives, sorprenents i espectaculars adreçades al públic familiar.

La música de les festes

La Farga, el parc de la Remunta i els jardins de Can Sumarro seran com sempre l’escenari de la música en directe. A La Farga, actuacions de dos dels artistes amb més repercussió del moment: Rozalén (el divendres 26, a les 21.30 h) —que  s’ha convertit en un autèntic referent de la cançó espanyola dels últims anys— i Beret (el dissabte 27, a les 21 h) —protagonista d’una de les irrupcions virals més espectaculars de la història de la música a través de Youtube.

Els concerts al parc de la Remunta seran els dies 26 i 27 d’abril a partir de les 21 hores. Amb Oques Grasses i Buhos, de cap de cartell, i espectacle infantil, diumenge. El divendres 26 d’abril és el torn de Flux, Suu i Oques Grasses. El dissabte 27 d’abril, Drop Collective i Muyayo Rif escalfaran motors per a l’actuació de Buhos. El diumenge 28 d’abril, a les 12 h, concert familiar amb Xiula, una experiència d’animació musical formada per quatre músics i animadors que oferiran cançons i espectacles emocionants.

Com cada any, la Primavera in black pren els jardins de Can Sumarro amb propostes de petit format de jazz i blues amb Cor New Gospel, Los Fabulosos Blueshakers i Joan Vinyals Band (el divendres 26 d’abril, a partir de les 20 hores); The Crabtones, Alex Schultz & Los Peligrosos Gentelmen i Ricard Gili Intimate Jazz Trio (el dissabte 27, a partir de les 20 hores). El diumenge 28, a partir de les 12.30 h, tota una jornada musical amb jam sessions de blues i actuacions amb Txus Blues & José Bluefingers, Tota Blues Band & José Luis Pardo i Corey Harris.

Monòlegs d’humor i teatre

El divendres 26 i el dissabte 27 ens esperen els monòlegs d’humor a Fac14, Oncle Jack, El Viejo Piano, Mizuwari Cocktail Bar i Kfé Olé, amb Raúl Alcaraz; Alfonso Martínez, El Mora; Edu Mutante, i Quique Macías, entre d’altres.

El Centre Comercial La Farga acollirà les càpsules de teatre amb diferents propostes —una de molt especial dirigida per Cesc Gelabert i interpretada per diferents artistes vinculats a la ciutat.

Les Festes de Primavera a les xarxes

La informació de les Festes de Primavera estarà disponible en els programes de mà i en el web monogràfic. També es podran viure a través de les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram) amb el hashtag #PrimaveraLH.