• Twiter

18/10/2019

David Monthiel rep el Premi L’H Confidencial

Per la novel•la Nuestra señora de la Esperanza

Veure imatge de  David Monthiel rep el Premi L’H Confidencial (nova finestra)
L’escriptor gadità David Monthiel ha recollit aquest dissabte, el Premi L’H Confidencial 2019 per l’obra titulada Nuestra señora de la Esperanza, una novel•la que barreja el gènere policíac amb una trama política.

El cantautor gadità Guille Barea i l’actor Toni Sevilla participaren en una acció escènica on es va posar de relleu el context social i cultural on es desenvolupa la trama del llibre, editat per Roca Editorial en la col•lecció especialitzada en novel•la negra Roca Criminal.

A l’acte hi han assistit també l’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín; la directora de Roca Editorial, Blanca Rosa Roca; el tinent d’alcaldia d’Innovació i Cultura, David Quirós; la responsable de Biblioteques de L’Hospitalet, Anna Riera, i la directora de la Biblioteca la Bòbila, Esther Ruiz Moreno.

En atorgar el premi, el jurat va valorar el protagonisme que té Cadis en la novel•la, una ciutat poc present en la novel•la negra espanyola, i l’homenatge que l’autor dedica a Manuel Vázquez Montalbán, que es detecta clarament en el desenvolupament de la intriga.

David Monthiel va néixer a Cadis el 1976. Nuestra señora de la Esperanza és la tercera novel•la de l’escriptor protagonitzada pel detectiu Rafael Bechiarelli, després de Carne de Carnaval (2017) i Las niñas de Cádiz (2018).

El premi, promogut per la Biblioteca la Bòbila i convocat per l’Ajuntament de L’Hospitalet i Roca Editorial, està dotat amb 12.000 euros. El guardó s’ha consolidat com un dels més prestigiosos del gènere negre.