29/05/2020

L’artista Garbi KW, nou comissari d’art urbà de L’Hospitalet

Veure imatge de L’artista Garbi KW, nou comissari d’art urbà de L’Hospitalet  (nova finestra)

L’Hospitalet compta amb més de 30 intervencions d’art urbà repartides per la ciutat, una demostració de l’aposta que ha fet l’Ajuntament per aquesta manifestació artística i per establir un circuit en l’espai públic. Aquest museu a l’aire lliure té un nou comissari encarregat de garantir la qualitat dels projectes.

L’art urbà és una de les disciplines artístiques en continu desenvolupament i fa necessària l’existència d’un servei de comissariat que, amb criteri d’expert, avaluï els projectes que es presentin i faci difusió de les accions que es portin a terme.

L’artista Garbi KW serà l’encarregat de fer les tasques de comissariat en el marc del Districte Cultural, el projecte estratègic que facilita i fomenta la instal·lació i el desenvolupament d’activitats culturals.

El comissari s’encarregarà d’assessorar sobre la qualitat dels projectes; avaluar la idoneïtat de les accions artístiques proposades; documentar i validar l’adequació del perfil de l’empresa o artista; coordinar una política d’art urbà única i transversal de l’Ajuntament; fer el seguiment dels projectes, i proposar accions per donar la màxima difusió de les accions d’art urbà que es portin a terme a la ciutat.

Els darrers dos anys la tasca de comissariat l’ha duta a terme Irene López. Durant aquest temps s’han realitzat projectes com La santa estación, de Nevenka Pavic, i els Totems de la TonaL’H, a Santa Eulàlia; La pell de L’Hospitalet, amb la participació del fotoperiodista Manu Brabo i la muralista Mina Hamada; el mural d’Elsa Capdevila a la Florida, o els quatre murals fets per diversos artistes a la plaça dels Cirerers, a Sanfeliu.

Garbi KW, el nou comissari, fa més de 15 anys que treballa amb el teixit social i associatiu de L’Hospitalet. Ha estat director d’art de l’associació Film&Art, dedicada a l’art contemporani, produccions audiovisuals i multimèdia. Té experiència en el muralisme i en la difusió i comunicació a través de xarxes socials. És comissari de l’exposició “Art en femení”, la mostra d’art col·lectiva amb perspectiva de gènere.

Els darrers mesos ha col·laborat amb els alumnes de l’Institut de Santa Eulàlia en un mural a la façana del centre i amb els nois i les noies de l’Associació Alpí, amb els quals va pintar un mural per commemorar el 50è aniversari de l’entitat.