19/11/2018
Fons d'art de L'H

Veure imatge de  El Museu de L’Hospitalet presta una obra de Josep Guinovart per a una exposició del MNAC (nova finestra)
El Museu de L’Hospitalet ha cedit al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) el gravat La bomba ye-yé, de Josep Guinovart, perquè formi part de la mostra “Liberxina, pop i nous comportaments artístics, 1966-1971” que es pot visitar fins al 22 d’abril del 2019. El gravat de Guinovart forma part del fons d’art de la ciutat.

La mostra analitza les propostes artístiques que es van produir a Catalunya durant la segona meitat de la dècada dels anys seixanta del segle XX, que compartien els ideals de renovació generacional i revolució que van esclatar en diversos nuclis internacionals. Una exposició que coincideix amb els 50 anys del maig del 68.

És en aquest context que se situa l’obra cedida pel Museu de L’Hospitalet, un gravat de Josep Guinovart (1927-2007) d’una gran càrrega de denúncia política,  format per dotze quadrants en tres fileres de quatre on es poden veure, entre altres escenes, una calavera, una dona cridant, un home dirigint un conjunt coral que entona “Todos cantamos la bomba ye-yé” i un conjunt de bidons on s’escriu “Tierra a la vista. Palomares 1966”.

L’obra es va vendre en una exposició a L’Hospitalet per recaptar fons i pagar les multes imposades a les persones que es van tancar el març de 1966 al convent dels Caputxins de Sarrià, a Barcelona, coneguda com la Caputxinada. Posteriorment, el 1971, va ser donada al fons d’art de L’Hospitalet per l’Agrupació d’Amics de la Música, passant a formar part de la col•lecció d’Estampa Popular.

L’exposició temporal del MNAC serà la primera d’una sèrie d’exposicions que volen investigar fenòmens i marcs temporals concrets per analitzar l’art català de postguerra. Els comissaris de l’exposició són Àlex Mitrani i Imma Prieto.