27/06/2019
Civisme

Veure imatge de  Tornen a les places les activitats lúdiques i cíviques d’estiu per a infants i joves   (nova finestra)
Una dotzena de places i espais públics dels diferents barris de la ciutat tornen a acollir aquest estiu un seguit d’activitats lúdiques per a infants i joves, organitzades per la Unitat de Convivència i Civisme municipal, sota el nom “El civisme és el millor joc”.

Fins al 14 de setembre —tret del 12 al 24 d’agost—, i de dilluns a dissabte, es fan diverses activitats de jocs adreçades als infants en unes ludoteques que s’instal•len de forma itinerant, cada dia de la setmana en un lloc diferent, en dotze places i espais públics de la ciutat. I els dimarts i divendres, en diverses zones, s’ubica un mural mòbil perquè els joves puguin practicar l’art urbà, a més de participar en tallers de xapes i de danses urbanes.

En el marc de l’activitat “El civisme és el millor joc”, la ludoteca itinerant recorre aquest estiu la plaça de Lluís Companys i Jover (el Centre), el parc de la Serp (Sant Josep), la plaça Espanyola i la plaça del Vidre (la Torrassa), la plaça de Pius XII i la plaça de Milagros Consarnau i Sabaté (Santa Eulàlia), l’avinguda de la Primavera i la plaça de la Llibertat (la Florida), la plaça de Pubilla Cases (Pubilla Cases), la plaça de la Carpa (Can Serra) i el passeig de Bellvitge (Bellvitge).

La instal•lació mòbil per pintar murals, practicar danses urbanes i elaborar xapes s’ubica en espais com la plaça del Vidre (la Torrassa), la plaça de Pius XII (Santa Eulàlia), la plaça de la Llibertat (la Florida) i els Blocs de la Florida (les Planes).

Les activitats de jocs i art urbà són dinamitzades pel Servei d’Agents Cívics de L’Hospitalet, que incorpora a l’estiu sis agents més, fins a un total de 16, per reforçar la campanya “El civisme és el millor joc”.

En la primera edició de l’any passat, hi van participar més de 8.000 d’infants i joves. La iniciativa va ser ben valorada per infants, famílies i veïnat, i va comptar amb una alta participació en la majoria dels emplaçaments. S’hi van fer un total de 198 activitats —12 ludoteques i tres murals setmanals—, amb una afluència mitjana de 50 usuaris en cada espai, que van servir per treballar, a través dels agents cívics, la convivència i el civisme i valors com l’empatia, la tolerància i el respecte, i per fomentar el bon ús compartit de l’espai públic.