30/09/2016
Amb la participació de galeries, centres d’art i tallers d’artistes

Veure imatge de  Arrenca el Barcelona Gallery Weekend a L'H. un cap de setmana d’exposicions i accions artístiques (nova finestra)
Arrenca a L’Hospitalet la programació del Barcelona Gallery Weekend, una proposta per acostar l’art contemporari a la ciutadania, organitzada per Art Barcelona amb la col·laboració del Districte Cultural de L'H. Hi participen les galeries Nogueras Blanchard i Ana Mas Projects, l’espai Can Trinxet, el Centre d’Art Tecla Sala, la Fundació Arranz-Bravo, el TPK, el col•lectiu d’artistes de l’Edifici Freixas i l’Associació Contorno Urbano.

Ahir es va inaugurar al Centre d’Art Tecla Sala l’exposició “X-VILLE”, de Jordi Colomer. Una mostra on l’artista ens introdueix en una ciutat X, una ciutat imaginada on poder repensar l’organització actual del temps i de la vida. Ho fa per primera vegada mitjançant el format d’assaig fílmic. “X-Ville” s’ha fet amb la col•laboració d’un grup d’estudiants i la participació dels habitants de la ciutat d’Annecy.

També ahir obria les seves portes a la Fundació Arranz Bravo “I didn’t know I was collecting”, una exposició de Francesc Ruiz Abad, guanyador de l’edició 2015 del Premi d’Arts Visuals que atorga la Fundació. És un recorregut expositiu format per una successió aleatòria de pintures, dibuixos, llibretes, mapes, capses, documents de viatge o audiovisuals vinculats a l’itinerari artístic i personal de l’artista.

A la Galeria Nogueras Blanchard l’artista Jacopo Miliani reflexiona sobre la construcció del desig a través de la performance, el teatre i la instal•lació amb “A Slow Dance Without Name”, mentre que a la GaleriaAna Mas Project ho feia l'artista brasiler Larcio Redondo presenta dues instal•lacions a la Galeria Ana Mas Projects sota el títol genèric de “Restauro/Restauració”.

Mentrestant, a la Fàbrica Can Trinxet l’artista Regina Giménez presentava “La Constancia”, un projecte que fa referència al nom del sindicat que el 1913 va convocar una vaga en el sector del tèxtil per protestar per les condicions de treball. El projecte artístic a l’interior d’una de les naus de Can Trinxet es basa en la recreació de la maquinària que es feia servir a les fàbriques tèxtils. Els manuals i els esquemes gràfics que descrivien les màquines que es feien servir es formalitzen en metacrilats transparents i les històriques parets de la fàbrica també formen part de l’obra per evocar el moviment continu i repetitiu de les màquines.

I finalment, a l'Edifici Freixas es van fer tallers oberts, jam session i catering.