17/10/2019
Innovació

Avui engega el festival d’innovació tecnològica L’Hospitalet-XR

Veure imatge de  Avui engega el festival d’innovació tecnològica L’Hospitalet-XR (nova finestra)
El festival L’Hospitalet-XR arrenca avui, a les 18 hores, a Torre Barrina. Aquest festival tecnològic és obert a la creació i a l’experimentació, a través de projectes realitzats amb tecnologia XR (realitat virtual, augmentada i mixta) fins al proper 24 d’octubre. Totes les propostes que en resultin hauran de fomentar els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i tenir com a marc L’Hospitalet.

En aquesta primera sessió del festival es proposarà als participants un total de sis reptes de ciutat relacionats amb els ODS. El festival L’Hospitalet-XR és promogut per l’Ajuntament de L’Hospitalet —des de l’Àrea d’Innovació i Cultura— a través de Garage Stories, i amb la col•laboració de Torre Barrina. Experiències d’Innovació Social; el Centre d’Innovació i Formació Ocupacional (CIFO), i l’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella.

L’Hospitalet-XR és obert a la participació d’una trentena de professionals de diferents disciplines —guió, desenvolupament de tecnologia de realitat virtual o augmentada, disseny i anàlisi de dades— que han estat seleccionats entre una seixantena de candidatures segons criteris d’equitat —mateix nombre de dones i homes—, perfil professional, grau de coneixement en tecnologies XR i vinculació amb L’Hospitalet.

Els projectes que en resultin es donaran a conèixer el pròxim 24 d’octubre en el marc de l’Impact Forum 2019, que organitza la Fundació Ship2B.

El jurat que triarà els projectes guanyadors del Festival L’Hospitalet-XR és format per David Quirós, tinent d’alcaldia d’Innovació i Cultura; Pilar Conesa, comissària de l’Smart City Expo World Congress; Paco Miranda, director del Centre d’Innovació i Formació Ocupacional (CIFO) de L’Hospitalet, entre d’altres.