09/01/2019
Civisme

Veure imatge de  Actuacions contra l’incivisme i l’ús indegut de l’espai públic a la zona de l’avinguda de Severo Ochoa (nova finestra)
La zona de l’avinguda de Severo Ochoa i el carrer de Luarca, al barri de Pubilla Cases, són objecte d’una especial atenció de vigilància per part de l’Ajuntament per tal de garantir el bon ús de l’espai públic, arran de les queixes veïnals rebudes per les molèsties que provoquen alguns establiments de l’entorn.

Patrulles de la Guàrdia Urbana realitzen diàriament diverses actuacions de vigilància a la zona. L’any passat hi van fer 476 serveis i van actuar principalment en casos relacionats amb consum d’alcohol a la via pública, volum excessiu d’aparells de música i jocs de pilota al carrer.

La policia local va inspeccionar tretze establiments de l’avinguda de Severo Ochoa i el carrer de Luarca i va aixecar vuit actes per infraccions: a bars, per ocupació irregular de la via pública, a causa de l’excés de vetlladors; i a botigues, per la instal•lació no autoritzada de caixes d’aliments al carrer.

Per la seva banda, la Unitat de Convivència i Civisme va rebre l’any passat 159 queixes de veïns de la zona, la majoria relacionades amb molèsties per sorolls i actes d’incivisme al carrer. Així, l’actuació de l’Ajuntament té per objectiu vetllar pel compliment de l’horari de tancament dels locals, controlar les molèsties produïdes pels clients dels bars a l’espai públic i vigilar l’ús de les fonts acústiques dels establiments.

Com a conseqüència de les inspeccions realitzades, es va imposar un tancament de tres mesos a un bar de l’avinguda de Severo Ochoa, per incompliment d’horaris; dos locals més de la mateixa avinguda han estat sancionats amb multes de 1.400 i 1.200 euros, i uns altres dos tenen oberts expedients sancionadors.

També al carrer de Luarca un bar té obert un expedient sancionador de 6.000 euros i ordre de tancament de sis mesos per reiteració d’incompliment d’horaris i ús indegut de fonts acústiques. I es va ordenar la limitació d’horaris —segons la normativa vigent des de 2017— a un establiment del carrer dels Naranjos, com a la resta de bars de la zona de vianants de l’avinguda de Severo Ochoa.

Una altra de les mesures adoptades per l’Ajuntament ha estat, a petició dels veïns, la retirada del parc infantil que estava ubicat a la confluència de l’avinguda de Severo Ochoa i el carrer de Luarca, i les tanques que delimitaven la zona enjardinada, lloc de trobada de moltes persones a la nit que provocaven molèsties i sorolls.