12/02/2020
Mobilitat i Guardia Urbana

Disminueixen un 5,8 % els accidents de trànsit a L’Hospitalet

Veure imatge de Disminueixen un 5,8 % els accidents de trànsit a L’Hospitalet (nova finestra)
L’Hospitalet va registrar l’any passat un descens dels accidents de trànsit del 5,8 %, dada que confirma la tendència a la baixa en el nombre de sinistres relacionats amb la circulació de vehicles a la ciutat en els darrers anys.

El 2019 hi va haver 1.105 accidents de trànsit al terme municipal, que van ocasionar 770 ferits —719 de lleus i 51 de greus—, un 4,81 % menys que l’any anterior. En el cas dels ferits greus es va produir un descens del 29,17 %, i del 2,44 % en els lleus.

També es manté en mínims a la ciutat el nombre de víctimes mortals en sinistres de circulació. El 2019 hi va morir un ciclista i els anys anteriors, 2017 i 2018, es va aconseguir l’objectiu de zero víctimes mortals en accidents de trànsit.

Quant als vehicles de mobilitat personal, que estan sent objecte aquest any d’una campanya especial de control per part de la Guàrdia Urbana, al 2019 hi ha haver 59 patinets elèctrics implicats en accidents de circulació a les vies de L’Hospitalet, i també 53 bicicletes.

Es manté estable el nombre de sinistres amb possibles infraccions penals, tot i que l’any passat es va incrementar un 47 % el nombre de persones, 305, investigades per diferents delictes contra la seguretat viària, com a conseqüència dels diferents controls i campanyes realitzats per la Guàrdia Urbana.

Dins del Pla local de seguretat viària, la Guàrdia Urbana duu a terme campanyes anuals de prevenció d’accidents de trànsit, educació viària a les escoles i control de la circulació de vehicles, amb accions concretes sobre velocitat, consum d’alcohol i drogues, transport escolar, motocicletes i camions.

La prevenció de l’accidentalitat a la ciutat va lligada també a l’aplicació del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet, que promou mesures per afavorir la pacificació del trànsit, els desplaçaments dels vianants, la utilització del transport públic, l’ús de la bicicleta, la regulació de l’aparcament de vehicles i l’ordenació de l’espai públic, entre d’altres.