• Twiter
  • Google Plus

18/05/2018 15:00:00
Patrimoni cultural

Una invitació a participar d’espectacles de carrer, concerts de petit format, píndoles teatrals i performances
Veure imatge de  La Nit dels Museus obre dissabte les sales d’exposicions fins a la una de la matinada (nova finestra)
Aquest dissabte, 19 de maig, tindrà lloc una nova edició de la Nit dels Museus amb les sales d’exposicions obertes fins a la una de la matinada i amb activitats artístiques i visuals per a tots els públics. Participaran el Museu de L’Hospitalet
—Casa Espanya, l’Harmonia i Can Riera— i el Centre Cultural Tecla Sala —Centre d’Art Tecla Sala i la Fundació Arranz-Bravo. També s’han programat activitats a l’entorn del carrer del Xipreret i als jardins de la Tecla.

Enguany, les visites a les exposicions del Museu seran molt diferents, ja que es faran a les fosques. Guiats únicament amb la llum d’una llanterna es descobriran els elements que potser d’altra manera passarien desapercebuts.

A banda de poder veure les exposicions temporals i permanents, s’hi han programat diverses accions artístiques i visuals on el joc de llums, colors, ombres i efectes especials transformaran els edificis del Museu i el seu entorn.

Com cada any, el Museu ha escollit una peça de la seva col•lecció d’art que exposarà a l’Harmonia, és “la joia del Museu 2018”, un casc militar de ferro amb sanefes vegetals i heràldiques. La peça és la protagonista de l’exposició que actualment es pot visitar a l’Harmonia, “Ceci n’est pas un casc”.

Al Centre d’Art Tecla Sala es podrà visitar fins a la una de la matinada l’exposició de Pepe Espaliú “Tres temps. Barcelona-L’Hospitalet: 1975-1988-1993”, un recorregut per la producció d’aquest artista en tres moments clau de la història recent del nostre país.

Els visitants de la Fundació Arranz-Bravo podran veure la mostra de Marcel Juliana “Surfait”, les pintures i els dibuixos d’una de les figures destacades del moviment d’avantguarda Garrofista.

A partir de les 19 h, els jardins de Tecla Sala s’ompliran de música, càpsules d’art i performance a càrrec dels combos de l’Escola de Música-Centre de les Arts, Plàudite Teatre, Esther Condal i MarioKissme i R. Marcos Mota.

La Nit dels Museus també es pot seguir a les xarxes socials amb el hashtag #NitmuseusLH.