27/04/2017
Esports

Un llibre recull els 40 anys dels Jocs Escolars

Veure imatge de  Un llibre recull els 40 anys dels Jocs Escolars (nova finestra)
Aquest vespre es presenta al Centre Cultural Bellvitge el llibre #MoltaGentHaFetMolt – 40 años de deporte escolar en L’Hospitalet, d’Àlex Porqueras Llopis, dins els actes de commemoració dels 40 anys dels Jocs Esportius Escolars de L’Hospitalet. L’acte, que s’obrirà a les 18.30 hores, comptarà amb l’assistència de l’alcaldessa, Núria Marín, i del regidor d’Esports i Joventut, Cristian Alcázar.

El llibre s’ha fet a partir de material aportat per entitats de la ciutat que fa referència, tant amb text com amb imatges, a moments i persones destacades a la història dels Jocs Escolars. El llibre inclou un recull fotogràfic amb les imatges de més de 700 persones que han estat o estan lligades a la competició. També inclou entrevistes a persones representatives del Consell Esportiu.

Els Jocs Escolars de L’Hospitalet, impulsats pel Consell Esportiu de L’Hospitalet, apleguen cada curs uns 7.500 infants i joves de la ciutat que s’inicien així en la pràctica d’una vintena de disciplines esportives. Els Jocs Escolars mobilitzen cada cap de setmana molta més gent ja que als participants s’hi han d’afegir els entrenadors, els àrbitres, el personal del Consell Esportiu, les famílies i les persones a càrrec de les instal•lacions, entre d’altres.

Des de l’octubre passat, el Consell Esportiu de L’Hospitalet desplega un programa especial d’actes per celebrar el 40è aniversari dels Jocs Escolars. Entre d’altres,  el Camp Municipal de Futbol Can Buxeres va acollir una trobada de representants dels centres educatius i entitats participants i el Cros Escolar de L’Hospitalet, que es va fer el mes de novembre, va comptar amb diferents iniciatives per commemorar la data.

Abans de l’estiu es preveu també fer un acte central de la celebració amb la participació de persones representatives del passat i del present dels Jocs Escolars. La Diada de l’Esport Escolar, que es farà el 27 de maig, també retrà tribut a la llarga història dels Jocs.

Completen el programa una competició de futbol sala de categories benjamí i aleví i una jornada esportiva per als àrbitres i jutges dels Jocs Escolars, oberta als que es troben en actiu i als que van participar en el passat.