20/03/2018
Equipàments esportius

Veure imatge de  Aprovat inicialment el projecte del nou Poliesportiu Municipal Gasòmetre, a Santa Eulàlia (nova finestra)
La Junta de Govern Local ha aprovat avui inicialment el projecte del nou Poliesportiu Municipal Gasòmetre, que es començarà a construir aquest any en un solar de 5.460 m2 delimitat pel carrer de Santa Eulàlia, l’avinguda del Carrilet, el carrer del Gasòmetre i un passatge interior.

En una banda d’aquest solar es troba actualment la Pista Municipal Gasòmetre, un espai esportiu amb pistes a l’aire lliure per a la pràctica del bàsquet i l’altra part està ocupada per una zona provisional d’aparcament de vehicles.

El Poliesportiu Municipal Gasòmetre serà un edifici rectangular de dues plantes que girarà al voltant de les pistes esportives, amb una superfície útil de 4.760 m2, dotat de diverses zones i instal•lacions per a la pràctica de l’esport i el foment de la salut, amb ascensor i altres elements que el faran completament accessible.

A la planta baixa, s’hi ubicaran l’entrada principal, la recepció i el vestíbul, que se situaran a la cantonada del carrer del Gasòmetre amb l’avinguda del Carrilet. També s’hi ubicaran en aquesta planta la pista poliesportiva —amb el passadís d’accés—, vestidors, zona de serveis per als usuaris, despatxos, magatzems i cambra de màquines.

A la planta primera, s’hi instal•laran les sales de gimnàstica i les aules polivalents, amb els seus vestidors, així com els accessos a les grades superiors de les pistes i l’àrea de serveis i suport.

La zona de la pista poliesportiva, amb una superfície de 62,6 x 27 metres i una alçada mínima de 8,5 metres, serà divisible amb cortines i tindrà diferents espais per a la pràctica del bàsquet, el futbol sala, l’handbol i el voleibol.

A la coberta de l’edifici s’instal•laran plaques solars tèrmiques que garantiran el 100% del consum d’aigua calenta sanitària per a usuaris i personal, en les dependències s’aprofitarà al màxim la llum solar, s’hi aplicaran diversos mecanismes d’estalvi energètic i es plantaran noves zones verdes a l’exterior de l’equipament.

El Poliesportiu Municipal Gasòmetre és una antiga reivindicació veïnal que servirà per oferir nous serveis a un territori en ple creixement i transformació i per completar l’oferta del Poliesportiu Municipal Santa Eulàlia, del carrer de Jacint Verdaguer, situat en una altra zona del barri. El nou equipament es començarà a construir aquest any, té un pressupost de 8 milions d’euros i un termini previst d’execució d’obres de 18 mesos.