23/10/2017
Ciutat

Nova prova de sirenes d’avís per risc químic, dimecres, 25 d’octubre

Veure imatge de   Nova prova de sirenes d’avís per risc químic, dimecres, 25 d’octubre    (nova finestra)
L’Hospitalet és un dels 36 municipis catalans on es realitzarà el simulacre

Les tres sirenes d’avís per risc químic instal•lades al terme municipal de L’Hospitalet es tornaran a activar el 25 d’octubre, a les 12 hores, en una nova prova per verificar el seu funcionament i que el seu so sigui conegut per la població. Les sirenes estan ubicades a l’edifici de l’Ajuntament, l’escola Estel-Can Bori i el parc de Bellvitge.

Aquest tipus de simulacre s’organitza dues vegades l’any, a la primavera i a la tardor, dins del Pla d’emergència exterior del sector químic de Catalunya (PLASEQCAT). La prova de sirenes del 25 d’octubre es farà a 36 municipis d’arreu de Catalunya que tenen presència d’indústries químiques.

Els dies previs al simulacre, Protecció Civil de L’Hospitalet distribueix material informatiu en entitats ciutadanes, centres educatius, mercats i botigues, i el dia que s’activen les sirenes membres de l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil informen al carrer a la població dels objectius de la prova de so i dels consells que s’han de tenir en compte en cas d’accident químic.

Com en ocasions anteriors, el dia de la prova les sirenes emetran a les 12 hores tres senyals d’alarma d’un minut de durada, separats per silencis de cinc segons, i el final s’anunciarà amb un senyal continu de 30 segons.

Protecció Civil recorda que, en cas d’emergència per risc químic, la població s’ha de tancar a casa, s’han d’aturar els aparells de climatització, no s’hi ha d’anar a buscar els nens a l’escola (els educadors ja tenen instruccions de com actuar), s’ha de cercar informació als mitjans de comunicació social i no s’ha de sortir al carrer fins que ho comuniquin les autoritats o fins que s’escolti el senyal de la fi de l’alerta.