22/01/2020
Drets Socials

Constitució del Consell Municipal de Serveis Socials 2019-2023

Veure imatge de Constitució del Consell Municipal de Serveis Socials 2019-2023 (nova finestra)
L’alcaldessa, Núria Marín, ha assistit a la sessió de constitució del Consell Municipal de Serveis Socials de L’Hospitalet que s’ha fet avui, dimecres, al Saló de Plens de l’Ajuntament. La presidència del nou Consell, que es renova després de les darreres eleccions municipals, correspon a l’alcaldessa, però ha estat delegada al tinent d’alcaldia de l’Àrea d’Equitat, Drets Socials i Recursos Humans, Jesús Husillos, per a l’actual mandat. La regidora d’Igualtat i Joventut, Laura García, n’és la vicepresidenta.

A la sessió d’avui, després de la constitució formal del Consell i dels encàrrecs a les taules sectorials, també ha intervingut  la tinenta d’alcaldia de Participació i Relacions Ciutadanes, M. Ángeles Sariñena, mentre que el tancament de l’acte l’ha fet Jesús Husillos.

Un cop constituït el Consell s’han realitzat els següents encàrrecs a les taules sectorials:

En l’àmbit de la dona, promoure la seva participació social instant les entitats de qualsevol àmbit (esportiu, cultural, educatiu, social, veïnal, comissió de festes, etc.) a establir mecanismes que garanteixin la participació activa de les dones i el seu accés als òrgans directius, amb l’objectiu d’assolir una representació paritària. I, també, reforçar les tasques que realitza la xarxa d’entitats de dones per a la prevenció de la violència masclista, fomentant la col·laboració entre associacions i promovent la incorporació de dones joves.

En l’àmbit de la gent gran, reflexionar conjuntament —entitats i Administració— sobre l’envelliment actiu i plantejar propostes per promoure’l.

En l’àmbit de salut mental i addiccions, reflexionar conjuntament —entitats i Administració— sobre la situació i les necessitats que es van plantejant i fer propostes concretes per traslladar-les als òrgans pertinents.

En l’àmbit de persones amb discapacitat, finalment, obrir un espai de relació amb la xarxa de serveis per posar en comú les necessitats no ateses a la ciutat pel que fa a l’atenció a les persones amb discapacitat i les seves famílies, per tal de donar acompanyament tècnic a les propostes d’atenció que plantegin les entitats i associacions.

El Consell Municipal de Serveis Socials de L’Hospitalet és l’òrgan de participació comunitària per a assessorament, consulta, deliberació, proposta i participació en matèria de serveis socials del municipi. La finalitat del Consell és la participació de la ciutadania i de tots els agents socials vinculats al territori de L’Hospitalet en les polítiques socials, per tal d’integrar les persones implicades en la presa de decisions que possibilitin l’eficàcia i el reforçament de la xarxa de serveis socials a L’Hospitalet.

El Consell Municipal de Serveis Socials de L’Hospitalet s’estructura per al seu funcionament en els següents òrgans:
· La presidència del Consell
· La vicepresidència
· El Ple, amb 153 membres
· La Comissió Permanent, amb 18 membres
· Les taules sectorials: de gent gran, salut mental i addicions, dona i  persones amb discapacitat
· I la Secretaria del Consell, que tindrà la condició de membre del Ple i actuarà amb veu i sense vot

El Ple està format per representants de les associacions de la ciutat dins dels àmbits de: dona (12 persones), gent gran (36), inclusió (12), infància i adolescència (15), persones amb discapacitat (29), salut mental (8), tercer sector (1), sindicats (2), Federació Associació de Veïns (1), tinències d’alcaldia i regidories (15), grups polítics municipals (5), Servei de Benestar i Drets Socials (7), servei de prestacions garantides (6) i representants de col·lectius professionals (4). A més de la constitució del Ple, s’ha aprovat el calendari de reunions.

A més d’aquests càrrecs, en la sessió d’avui també s’han escollit els representants del Consell Municipal dels Serveis Socials al Consell Social de Ciutat i als consells de districte.