22/01/2020

L'alcaldessa rep l'escriptora Anna Caballé

Veure imatge de L'alcaldessa rep l'escriptora Anna Caballé (nova finestra)
L’alcaldessa, Núria Marín, ha rebut avui l’escriptora hospitalenca Anna Caballé, guardonada amb el Premi Nacional d’Història 2019 per la seva obra Concepción Arenal. La caminante y su sombra. També hi ha assistit el tinent d'alcalde d'Innovació i Cultura, David Quirós.

El jurat del premi va destacar que l’obra de Caballé reuneix tots els requisits d’excel·lència en una obra d’història, com ara la pluralitat de fonts i un plantejament científic i rigorós de l’estudi biogràfic.

Anna Caballé va néixer a L’Hospitalet fa 65 anys, és doctora en literatura per la Universitat de Barcelona, on és professora titular de literatura espanyola i responsable de la Unitat d’Estudis Biogràfics. Ha estat també professora visitant a les universitats de Wszechnica Polska, a Polònia; University of Virginia, als Estats Units, i a la Pontificia Universidade do Rio Grande do Sul, al Brasil.

És autora d’una àmplia bibliografia, en la qual el feminisme ocupa un ampli apartat amb l’objectiu de rescatar el llegat intel·lectual de dones que en el seu dia van ser relegades a un segon pla, i col·labora habitualment en diferents mitjans de comunicació.