21/09/2017
Barris

Granvia Sud celebra el seu 50è aniversari

Veure imatge de  Granvia Sud celebra el seu 50è aniversari (nova finestra)
El barri de Granvia Sud arrenca els actes per celebrar el seu 50è aniversari. Durant aquests dies s’ha instal•lat al barri un estand de 150 m2 de superfície, que mostra una exposició fotogràfica i documental que recull la història del barri i una zona d’audiovisuals que acollirà alguns dels actes commemoratius. El tret de sortida s'ha donat amb la inauguració de l’exposició i un acte de reconeixement a les botigues i entitats destacades del barri.

Entre les iniciatives destaca l’edició d’un llibre commemoratiu documentat pel Centre d’Estudis de L’Hospitalet, en la línia dels exemplars que s’han publicat sobre els barris de Bellvitge i Can Serra. També s’han programat conferències, xerrades i actes festius.

Els primers habitatges de Granvia Sud daten de 1967. En aquell moment eren un conjunt d’edificis separats de Santa Eulàlia per l’avinguda de la Granvia. Al llarg dels anys, els veïns van protagonitzar diferents mobilitzacions per aconseguir serveis bàsics, millors connexions i una relació més amable amb la Granvia. El barri va anar evolucionant i actualment està plenament integrat a la xarxa urbana i en una zona de la ciutat amb un gran dinamisme. L’any 2013, i a petició del veïnat, Granvia Sud va deixar de dependre administrativament de Santa Eulàlia i es considera un barri més, a tots els efectes.