12/03/2024

Donació de dibuixos de l'artista Jordi Batlle

Veure imatge de  © Museu de L'Hospitalet, L'Hospitalet, 2024. (nova finestra)

El passat dilluns 5 de febrer el Museu de L'Hospitalet va rebre una donació de dibuixos de l'artista Jordi Batlle i Caralt on es mostren algunes de les masies que hi havia a l'Hospitalet de Llobregat l'any 1970.

Els dibuixos, creats amb bolígraf i ploma sobre paper, destaquen com a esbossos i dibuixos ràpids de l'etapa jove de l'artista, que actualment es troba residint a Arenys de Mar. Entre els dibuixos que ha donat al Museu s’hi troben els que es van utilitzar per al disseny del cartell de la mostra de dibuixos que va fer Jordi Batlle l'any 1985 al que llavors es coneixia com a Museu d'Història de l'Hospitalet.

Aquesta col·lecció representa un petit testimoni del passat rural de l'Hospitalet, amb masies ja desaparegudes com la de Can Nyac, o elements urbanístics força emblemàtics com la font d'en Passoles, que s'ubicava a la Riera de l'Escorxador, a prop de la masia de Can Sumarro.

A partir d'ara les obres passaran a formar part del Fons Artístic de la ciutat, completant així una part important de la història desapareguda de la ciutat, a la que encara hi podem tornar a través de fotografies, dibuixos i la memòria col·lectiva dels veïns i veïnes que hi van viure.