• Twiter

16/09/2019

Pessics de ciència

El festival Ciència a Escena demostra que la ciència també és un espectacle

Al Centre Cultural Sant Josep, del 17 al 21 de setembre

Veure imatge de  El festival Ciència a Escena demostra que la ciència també és un espectacle (nova finestra)
Explicar conceptes científics de forma amena i, fins i tot, divertida és l’objectiu del cicle Ciència a Escena, un petit festival dedicat a muntatges escènics amb la ciència o la tècnica com a fil conductor. Organitzat per Pessics de Ciència, els espectacles tindran lloc al Centre Cultural Sant Josep del 17 al 21 de setembre.

El festival vol fer arribar la ciència a nous públics i demostrar que no és avorrida. I d’això en saben molt al col•lectiu científic Big Van Ciència. A través dels seus monòlegs aprendrem com els bacteris resisteixen als antibiòtics, què té de transgènic Spiderman o quina ciència s’amaga darrere un gintònic.

Copèrnic viatja a través del temps i, mentre busca la manera de tornar a la seva època, explicarà els secrets del cel, ciència, història i llegendes amanides amb imitacions, cançons i poesia. Un espectacle a càrrec de Rubén Arroyo.

El divulgador científic i boig dels experiments, Dani Jiménez, repassarà els descobriments més destacats de la història, des d’Arquimedes fins a Einstein. També hi ha lloc per al teatre, per difondre la figura de Ramon Margalef, un dels principals estudiosos i pensadors de la ciència de l’ecologia, que va contribuir decisivament en la creació de la ciència ecològica moderna.

El festival finalitzarà amb Missió, Mart!, un espectacle on els participants seran els protagonistes de l’acció. El públic, de 5 a 10 anys, tindrà l’oportunitat de gaudir dels descobriments i de les curiositats de la ciència experimentant amb elements, en gran part, casolans.

Tots els espectacles són d’entrada lliure, però cal reservar les invitacions a través de la plataforma Eventbrite.