16/09/2019
Mobilitat

L’Hospitalet celebra la Setmana Europea de la Mobilitat

Veure imatge de  L’Hospitalet celebra la Setmana Europea de la Mobilitat  (nova finestra)
Sota el lema “Camina amb nosaltres!”, L’Hospitalet s’adhereix un any més, del 16 al 22 de setembre, a la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat, amb un seguit d’iniciatives per sensibilitzar la ciutadania sobre l’impacte ambiental de la mobilitat en vehicle privat. Les activitats continuaran a L’Hospitalet fins al 6 d’octubre. El lema d’aquest any anima la ciutadania a moure’s de manera sostenible, saludable i segura, fent els desplaçaments a peu o en bicicleta.

El punt central de les activitats serà el divendres 20 de setembre, quan se celebrarà a la ciutat el Dia Europeu sense Cotxes, en què es convida la ciutadania a no utilitzar el vehicle privat i moure’s en transport públic, caminant o en bicicleta. Per reforçar aquesta iniciativa, a la tarda es recuperaran vials per als vianants al barri del Centre i es tallarà el trànsit a la zona delimitada per la rambla de la Marina, entre el carrer d’Enric Prat de la Riba i l’avinguda del Carrilet; el carrer d’Enric Prat de la Riba, entre el carrer de la Riera de la Creu i l’avinguda de Pau Casals; i el carrer de Provença, en la confluència amb la rambla de la Marina.

Paral•lelament, es faran tallers de conscienciació sobre mobilitat sostenible i diverses activitats per a petits i grans a la rambla de la Marina, entre el carrer d’Enric Prat de la Riba i l’avinguda del Carrilet, organitzats per l’Ajuntament i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, amb la col•laboració d’entitats com La Saboga, que fomenta l’ús de la bicicleta.

S’hi instal•laran autobusos híbrids de Baixbus i TMB, un punt d’informació de Bicibox, estands de vehicles elèctrics i altres modes de mobilitat sostenible, circuits de bicicletes i ferrocarrils a escala, a més d’un espai de projeccions audiovisuals.

Les activitats continuaran el diumenge 29 de setembre amb la setzena edició de #LaBaixCicletada, pedalada familiar per L’Hospitalet i set municipis del Baix Llobregat, amb sortida al parc de la Marquesa, a les 10 del matí, i arribada al parc de Torreblanca.

Els actes clouran el diumenge 6 d’octubre al matí amb l’acció Caminem per la mobilitat, que convertirà la rambla de la Marina, fins al parc de Bellvitge, en un passeig per gaudir caminant de la ciutat, ple d’activitats saludables i de foment de la mobilitat sostenible entre barris.

Paral•lelament, a les 10 hores es donarà la sortida, a la rambla de la Marina  amb l’avinguda del Carrilet, a la VII Caminada Popular per la Mobilitat, amb un recorregut de vuit km per la cornisa verda dels parcs de la ciutat i el riu Llobregat.

Amb totes aquestes activitats —que també inclouen la pedalada popular de Bellvitge, la cursa de transports metropolitana, la tarda de bici i el concurs fotogràfic a Instagram—, es pretén estimular, en relació amb l’ús del vehicle privat, un comportament ciutadà compatible amb el desenvolupament urbà sostenible i la protecció de la qualitat de l’aire, tot potenciant l’ús del transport públic, els vehicles elèctrics, la bicicleta i la mobilitat a peu.

Dins del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet 2015-2020, l’Ajuntament desenvolupa diferents iniciatives en l’àmbit de la mobilitat sostenible centrades en eixos bàsics: la creació d’illes de vianants i eixos cívics als barris, l’execució d’una xarxa pedalable a la ciutat que connecti amb els municipis veïns, la millora del transport públic, la regulació de l’estacionament de superfície, el foment de l’ús racional del cotxe —amb el foment de sistemes de vehicles compartits—, la millora en la distribució de les mercaderies i la promoció de la mobilitat sostenible amb la creació de les zones de baixes emissions.