29/06/2020
Cultura

Veure imatge de “Home Sweet Home”, l’exposició anual del TPK, testimonia la vivència del confinament per part dels artistes (nova finestra)

Amb el títol de l’exposició “Home Sweet Home” ja s’intueix que la mostra que el TPK instal·la cada any al Centre d’Art Tecla Sala tindrà a veure amb la situació d’emergència i de confinament que s’ha viscut en els darrers mesos. Pren com a punt de partida el testimoni anònim d’Una mujer en Berlín, un llibre que narra com la guerra es va endur la primavera de 1945. L’edició del Solstici d’aquest any s’ha gestat en un marc sense precedents, en què sembla que la primavera també hagi passat de llarg.

Amb “Home Sweet Home”, el TPK ha iniciat una nova experiència basada en les possibilitats del treball en xarxa i a distància amb els artistes que formen el col·lectiu, un projecte a mida de les circumstàncies amb el confinament com a teló de fons i associat al concepte d’autobiografia visual. En definitiva, un testimoni del treball artístic que el TPK ha desenvolupat aquests mesos.

En aquesta nova exposició, els artistes i residents del TPK exploren el concepte de biografia visual a partir de tres temàtiques: el pas del temps, els objectes i l’espai habitat.

L’exposició s’articula en tres àmbits i testimonia la vivència del confinament per part dels artistes, que han hagut de treballar en la distància des de la intimitat de la llar i en xarxa amb la resta de companys. Com diuen els organitzadors, la mostra explora els límits de la creació: “De la materialitat implacable de les experiències d'aquestes setmanes, embolcallada en els silencis dels nostres espais interiors, ha sorgit una mateixa necessitat de creació que ens parla del valor de la cultura i de l'art en situacions límit; una necessitat de creació humil en el seu gest i austera en els seus mitjans, però que ens apropa a la veritat pròpia que sorgeix de la supervivència de l'ànima”.

L’obertura de l’exposició es farà el 30 de juny, sense inauguració. Es podrà visitar a l’Espai 1 del Centre d’Art Tecla Sala fins al 23 d’agost.