21/11/2017
Dia Internacional contra la Violència Masclista

L’H se suma als actes del Dia Internacional contra la Violència Masclista

Veure imatge de  L’H se suma als actes del Dia Internacional contra la Violència Masclista (nova finestra)
L’Ajuntament de L’Hospitalet participa en el Dia Internacional contra la Violència Masclista, que se celebra el 25 de novembre. Aquest mateix dia es realitzarà a les 11 hores a la rambla de Just Oliveras, davant l’escultura de l’Acollidora, un acte institucional en rebuig de la violència contra les dones. A més, el suport a aquest dia inclou un programa d’activitats organitzat pel Programa Municipal per a la Dona (PMD) que portarà, durant tot el mes de novembre, xerrades, taules rodones i sessions de prevenció de violència dirigides a adolescents.

El Dia Internacional contra la Violència Masclista va ser aprovat per l’Assemblea General de les Nacions Unides i es commemora cada 25 de novembre. Per retre homenatge a aquest dia, el Programa Municipal per a la Dona organitza un any més una sèrie d’actes per destacar la importància de l’educació en igualtat i la preparació emocional del jovent per lluitar contra aquest tipus de violència.

Per això són clau les sessions de teatre adreçades als alumnes dels instituts de L’Hospitalet, pensades per prevenir la violència masclista en la població jove. La programació ha arrencat avui al Centre Cultural Bellvitge, on Pamela Palenciano tornarà a parlar de relacions conflictives en el seu monòleg No sólo duelen los golpes. A més, el 23 i el 24 de novembre es representarà al Centre Cultural la Bòbila l’espectacle És de conya?¸a càrrec de la companyia Nus Teatre i Acció Social. L’obra és un teatre fòrum interactiu que convida el públic a reflexionar sobre els estereotips de gènere, les pressions socials, els tipus  de violència i els mites de l’amor romàntic.

La programació de novembre no acaba aquí. El Centre d’Atenció i Informació a la Dona (CAID) acollirà xerrades on es tractarà, entre altres temes, el paper de la dona dins el món del dret. Per la seva banda, a l’Auditori Barradas encara es podrà veure, el 23 de novembre, el documental Temps d’écoute de la ONG Farmamundi, una pel•lícula sobre salut i dona a la República Democràtica del Congo. Finalment, el 10 de novembre es va celebrar al Centre Cultural Metropolità Tecla Sala una jornada per professionals dedicada a debatre sobre l’espai urbà com a factor de la violència masclista.