22/08/2019
Més i millors instal·lacions infantils

S'obre una nova zona de jocs infantils a l'avinguda de la Primavera

Veure imatge de 	S'obre una nova zona de jocs infantils a l'avinguda de la Primavera (nova finestra)
L’Hospitalet amplia i millora els espais públics dedicats a l’esbarjo dels infants amb la finalització de les obres del projecte de construcció i remodelació de tres zones de jocs infantils a diferents barris de la ciutat, de caràcter inclusiu, accessibles per a tots els nens i nenes i amb espais d’ombra natural.

Hi destaca la creació d’una nova àrea lúdica a l’avinguda de la Primavera, al barri de la Florida, que s’ha ideat amb les aportacions del Consell de Nois i Noies de L’Hospitalet i que inclou instal•lacions adreçades a infants de la franja d’edat més alta.

Aquesta nova àrea de jocs infantils, senyalitzada com a integradora, s’ubica a la rambla central de l’avinguda de la Primavera, a la zona del Mercat de la Florida, i ocupa una superfície de 436 metres quadrats. Hi ha jocs dinàmics, amb dos elements de rotació vertical i seient giratori, una plataforma trampolí, un joc de conjunt combinat amb tobogan helicoidal i una zona de trobada coberta per als infants més grans. El paviment és de cautxú, amb resines acolorides amb forma de flors, i l’espai està envoltat d’una tanca metàl•lica formada per tubs d’acer galvanitzat.

Seguint la línia de crear espais d’ombra natural amb arbres a les zones de jocs infantils de la ciutat, en la nova àrea lúdica de l’avinguda de la Primavera s’hi han plantat sis lledoners, orientats per garantir l’ombra i protegir del sol en les èpoques de calor.

A més, els arbres, ubicats tenint en compte l’àmbit de seguretat de la zona de jocs, tenen beneficis per a la salut dels usuaris d’aquests espais d’esbarjo, contribueixen a combatre els efectes de la contaminació atmosfèrica per CO2 i ozó i creen un microclima de confort.

Així, ja es preveu que la major part del nou arbrat que es plantarà a L’Hospitalet l’any 2020 serà per millorar la cobertura d’ombra a les zones de jocs infantils de la ciutat.

Renovació i ampliació d’àrees de jocs

Una altra de les zones d’actuació és l’àrea de jocs infantils de l’avinguda del Torrent Gornal ubicada a l’espai enjardinat entre els carrers de Rius i Carrió i de Sort, al barri de Collblanc, que s’ha renovat i ampliat, fins a una superfície de 296 metres quadrats.

S’hi ha instal•lat una estructura de conjunt combinat amb tobogan, dos nivells i elements que conviden a jugar, una plataforma per jugar amb la sorra per als més petits, un gronxador amb cadira plana clàssica i un tipus bressol per als petits, un circuit d’equilibri i un joc de molles múltiple inclusiu. El paviment és de sauló i s’hi ha col•locat una tanca perimetral de fusta. Per garantir l’ombra natural, s’hi han conservat els arbres existents.

El projecte de millora de les zones de jocs infantils de la ciutat també inclou l’àrea de la plaça de Can Trinxet, al barri de Santa Eulàlia, que s’està acabant de renovar i ampliar, fins a una superfície de 416 metres quadrats, i s’obrirà pròximament.

L’espai té una estructura de conjunt combinat amb dos tobogans situats a dos nivells diferents per franges d’edat, un gronxador amb dues cadiretes tipus bressol que complementa les clàssiques ja existents, un joc de molles múltiple i una plataforma de rotació inclusius, i una caseta per als més petits. El paviment és de cautxú, amb resines acolorides, i l’espai està envoltat d’una tanca metàl•lica formada per tubs d’acer galvanitzat.

En aquesta àrea de jocs infantils de la plaça de Can Trinxet s’hi han conservat els arbres existents i se’n plantaran de nous, per garantir l’ombra natural, i es preveu també el reforç de l’enllumenat de la zona per millorar les condicions de confort d’aquest espai públic.

El projecte de construcció i remodelació de les àrees de jocs infantils de l’avinguda de la Primavera, de l’avinguda del Torrent Gornal i de la plaça de Can Trinxet ha tingut un pressupost d’adjudicació de 248.000 euros. Les obres, que s’han realitzat simultàniament als tres espais, han durat poc més de dos mesos.