06/07/2020
Mobilitat

Nou carril bici segregat a la travessia Industrial

Veure imatge de Nou carril bici segregat a la travessia Industrial (nova finestra)

L’Hospitalet compta amb un nou carril bici segregat a la travessia Industrial, al tram comprès entre la rambla de la Marina i l’avinguda de la Mare de Déu de Bellvitge. Els treballs, que s’han fet a la zona d’aparcament de la banda mar, han inclòs també la millora de les voreres i l’adequació de la senyalització viària.

El nou carril bici, de 2,40 metres d’amplada, és bidireccional i està segregat del vial mitjançant una zona de seguretat delimitada per una línia contínua, amb peces separadores per impedir-hi l’accés de vehicles motoritzats.

L’actuació ha suposat la reordenació dels carrils de circulació i els serveis existents en aquest tram de la travessia Industrial, així com el desplaçament de la línia d’aparcament en bateria davant dels blocs d’habitatges. Les obres, que van començar al gener, han tingut un pressupost d’adjudicació de 326.397 euros, finançats en part pel Consell Comarcal del Barcelonès.

El nou espai està inclòs en la futura xarxa bàsica pedalable de la ciutat; en concret, en el recorregut que enllaçarà l’actual carril bici de la rambla de la Marina amb el terme municipal de Cornellà. També estarà connectat amb el futur carril bici que s’executarà a la resta de la travessia Industrial, al tram comprès entre la rambla de la Marina i el carrer de Caterina Albert. Totes aquestes actuacions formen part de la xarxa Bicivia, els eixos pedalables metropolitans dissenyats per l’AMB i els municipis de l’àrea.

A L’Hospitalet hi ha actualment diversos trams de carril bici, fins a un total de 23 km, a les avingudes de Joan Carles I, de la Granvia, de la Mare de Déu de Bellvitge, de Vilanova, d’Amadeu Torner, de Josep Tarradellas i Joan, d’Isabel la Catòlica i del Masnou; a les rambles de la Marina i de Just Oliveras; als carrers de la Botànica, de Miguel Hernández, de la Residència, de Santa Eulàlia, de Narcís Monturiol, de Can Trias i de l’Aprestadora; a la carretera d’Esplugues, al vial de connexió dels parcs de Can Buxeres, de Can Cluset i de les Planes, i a l’accés al riu Llobregat des del carrer de la Feixa Llarga.

A més, són o esdevindran vies pedalables (vies 30) tots aquells carrers amb un carril de circulació per sentit —amb límit de velocitat a 30 km/h—, per a l’ús compartit de bicicletes i vehicles motoritzats. I, dins de les mesures preses arran de la Covid-19, és prevista també l’ampliació de la xarxa pedalable a vies de velocitat 50 km/h o més d’un carril de circulació per sentit, amb eixos verticals i horitzontals que garanteixin la connexió en bicicleta entre barris i amb els municipis veïns.

Amb la implantació de carrils bici, noves vies 30, zones de plataforma única i l’adaptació d’altres vies, la majoria dels carrers de la ciutat seran vials aptes per a l’ús de la bicicleta en els propers anys. L’Hospitalet aposta per aquest mitjà de transport eficient i sostenible en el seu Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i és membre de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta.