20/02/2019
Innovació Social

Veure imatge de  Es presenta una aplicació Innovació social de tecnologia mòbil adreçada a les escoles   (nova finestra)
L’app Explora LH també es desenvoluparà per a les rutes o itineraris municipals que es fan per a història i patrimoni, medi ambient i salut, igualtat, educació i camins escolars i smart city.

L’app adreçada a les escoles Explora LH (anomenada abans L’H Smart Edu) s’ha presentat avui a la jornada d’innovació social “Smartphone: una eina curricular en els centres educatius de L’Hospitalet”, que s’ha celebrat a Torre Barrina.

Aquest programa informàtic (que a partir d’ara tindrà més aplicacions que les escolars i per això ha canviat de nom) ha començat a presentar-se a la xarxa d’AMPA de Santa Eulàlia per impulsar el projecte L’H Smart Edu- Camí escolar al districte. Es tracta d’un projecte adreçat al segon cicle de primària i secundària on es treballa a partir de la geolocalització de punts d’interès, rutes, jocs de pistes i jocs de preguntes que de forma progressiva seran creats pel professorat, alumnat i famílies dels diferents centres, utilitzant la plataforma web i les apps per a mòbils iOS i Android  d’Explora LH.

L’Ajuntament, en col•laboració amb la Fundació Itinerarium, ofereix sessions adaptades de formació per al professorat i per les AMPA de cadascuna de les escoles participants. Gràcies a aquesta iniciativa dissenyaran i crearan escenaris digitals que formaran els diferents itineraris educatius del barri. El camí cap a l’escola és un excel•lent entorn d’aprenentatge en el qual es poden treballar, de forma interdisciplinària, diferents àrees del currículum escolar. De moment, l’Institut Jaume Botey és el primer centre que ha iniciat aquest projecte.

En paral•lel, la Regidoria Municipal d’Innovació Social ha iniciat el procés d’ampliació de l’app a altres departaments municipals. Així, l’app Explora LH es fa servir en les rutes o itineraris d’història i patrimoni, medi ambient i salut, igualtat, educació i camins escolars i smart city.

A història i patrimoni es fa servir l’app Explora LH a la Ruta per la vila vella, a la Ruta de les dones, a la Ruta Quico Sabaté, a L'Hospitalet Industrial, a la Ruta antifranquista pels barris de Collblanc i la Torrassa. A la categoria d’igualtat, es consulta el nomenclàtor femení de L’Hospitalet, i a la categoria de medi ambient i salut, Camina, fes salut.

També a la jornada “Smartphone: una eina curricular en els centres educatius”, que s’ha celebrat avui a Torre Barrina,  s’ha presentat el projecte Cinephone Kids. Molt més que una escola de cinema, el programa tàndem que desenvolupa l’equipament municipal Torre Barrina amb l’Institut Margarida Xirgu.

Finalment, també s’ha convidat l’Institut de Bellvitge a presentar Beepath. Ciència ciutadana a les escoles.

Torre Barrina, com a motor d’innovació social,  també ha aprofitat l’acte per explicar el nou servei educatiu que es posarà en marxa el curs vinent i que es basarà en l’aproximació i el treball en competències STEAM, digitals i ciència ciutadana.

Torre Barrina fa tàndem amb quatre centres educatius

El programa Fem tàndem és un projecte transversal entre els centres educatius públics, preferentment, amb equipaments, entitats i altres organitzacions, també de la ciutat, que desenvolupen una activitat sobretot en el camp de les arts, de la cultura i de les ciències. Torre Barrina realitza aquest projecte en quatre centres escolars:

• Institut Margarida Xirgu
El llenguatge audiovisual arriba a les aules de la mà del Festival Cinephone i els alumnes es converteixen en directors de cinema, guionistes, realitzadors, productors, ajudants de fotografia, etc.
Beneficiaris: 226 alumnes (4t, 3r i 1r d’ESO i aula d’acollida)

• Escola Pere Lliscart
Experiència d’aprenentatge competencial mitjançant la qual els nens i les nenes de 5è i 6è han de participar en tot el procés de creació d’una obra cinematogràfica: elaboració del guió, gravació i postproducció.
Beneficiaris: 80 alumnes de 5è i 6è de primària.

• Escola Puig i Gairalt
El projecte #tandemlh proporciona una aula viva. Es canvia el context convencional d’aprenentatge per l’estudi de ràdio i així es consolida el seu projecte de ràdio escolar.
Beneficiaris: 50 alumnes de 6è.

•  Institut  Eugeni d’Ors
Formació en eines digitals (Tumblr) i millora de competències comunicatives a través de la ràdio. Visites guiades  dinamitzades amb diferents alumnes de centre.
Beneficiaris: 39 alumnes d’aula d’acollida.