09/07/2020
Salut i esport

L’Hospitalet treu l’activitat física als parcs de la ciutat

Veure imatge de L’Hospitalet treu l’activitat física als parcs de la ciutat (nova finestra)

L’Ajuntament de L’Hospitalet posa en marxa aquest estiu un nou programa d’activitat física per a tots els públics que es farà en parcs i altres espais a l’aire lliure de la ciutat.

L’H Esport a l’aire lliure complementa el programa L’H Esport a casa que la Regidoria d’Esports va posar en funcionament a través de les xarxes socials per tal de promoure els hàbits saludables i l’activitat física durant el confinament.

Ara, en el marc de la desescalada i la nova normalitat, els poliesportius municipals s’obren al territori per oferir a la població una programació d’activitats gratuïta i oberta a tothom. Totes les activitats es realitzaran seguint els protocols de seguretat i prevenció davant la Covid-19, amb el manteniment de distancia entre els participants o la recomanació d’utilitzar mascareta, entre d’altres i en general, i amb mesures singularitzades per a cada apartat.

Al capdavant de les activitats hi haurà els monitors dels poliesportius de la ciutat, que han dissenyat 5 activitats assequibles que es faran del 13 de juliol al 10 de setembre, en horari de matí (9 hores) i tarda (19 hores).

Gent gran

Aquest apartat està destinat a facilitar la pràctica de l’exercici físic a aquest col·lectiu, per a la millora de la salut, la prevenció de patologies físiques i psicològiques, tot afavorint la cohesió dels grups i les relacions interpersonals, per tal de millorar la qualitat de vida.

Taitxí

Fa anys que es desenvolupa un programa de taitxí als parcs de la ciutat durant l’estiu. El taitxí és una pràctica apta per a totes les edats i condicions físiques, i ajuda a la millora de l’equilibri (físic i mental), la concentració, la fortalesa, la flexibilitat, la mobilitat, la coordinació i la memòria.

Posa’t en forma

A través de l’execució d’exercicis senzills de baixa intensitat, en aquesta activitat s’exercitarà la resistència aeròbica, la força i la flexibilitat per al bon funcionament de l'aparell locomotor, treballant també la coordinació i l'equilibri.

Pilates

En aquesta modalitat es proposen exercicis que busquen la tonificació dels músculs, l’increment de la flexibilitat o millores en la respiració, entre d'altres.

Joc en família

El joc crea un ambient de pertinença i benestar que genera vincles afectius que ens acompanyen tota la vida. A partir d’aquesta premissa, es plantejaran jocs tradicionals per passar una bona estona compartint l’experiència amb altres famílies.

Aquestes activitats es faran als parcs de Can Buxeres, l’Alhambra, Bellvitge, les Planes, de Pedrosa, de la Marquesa i de la Cabana; a la plaça dels Cirerers, i a la pista d’atletisme del Complex Esportiu L’Hospitalet Nord.