21/11/2018
Esports/Universitat

Arrenca a L’Hospitalet el Campionat de Catalunya Universitari d’Esports d’Equip

Veure imatge de  Arrenca a L’Hospitalet el Campionat de Catalunya Universitari d’Esports d’Equip (nova finestra)
L’Hospitalet acull aquesta temporada el Campionat de Catalunya Universitari d’Esports d’Equip 2018-2019, una competició que comptarà amb uns 1.600 participants. El tinent d’alcaldia d’Esports i Joventut, Cristian Alcázar; el vicerector d’arts, cultura i patrimoni, Salvador Garcia, i el secretari general de l’Esport de la Generalitat, Gerard Figueres, han obert oficialment avui el Campionat en un acte que s’ha fet al Poliesportiu Municipal Gornal.

El tinent d’alcaldia ha destacat que és un honor per a la ciutat acollir un esdeveniment esportiu com aquest en el qual participa jovent d’arreu de Catalunya. Cristian Alcázar ha remarcat que aquest campionat “compta amb la implicació de tres institucions: la Universitat de Barcelona, molt present a la ciutat a través del Campus de Bellvitge; la Generalitat, a través de la Secretaria General d’Esports, i l’Ajuntament de L’Hospitalet, un consistori que suma esforços per desenvolupar diferents iniciatives i que es posa al costat de la gent. Amb projectes així, sempre ens hi trobareu”.

Acabada la presentació, els equips que avui participaven a la competició al Poliesportiu Gornal han fet la lectura d’un manifest amb motiu de la celebració, el 25 de novembre, del Dia Internacional contra la Violència de Gènere.

Fins al març de 2019, passaran per la ciutat uns 1.600 esportistes d’un centenar d’equips de les 12 universitats catalanes. Hi haurà competicions de bàsquet femení i masculí; futbol 11 masculí; futbol 7 femení;  futbol sala masculí i femení; handbol masculí i femení; rugbi 7 masculí i femení, i voleibol femení i masculí. Les competicions es faran al Complex Esportiu Municipal L’Hospitalet Nord; a l’Estadi Municipal de Futbol de L’Hospitalet; als poliesportius municipals de Bellvitge, Gornal i del Centre; als camps municipals de futbol Feixa Llarga Gornal, Provençana i Santa Eulàlia, i al Camp Municipal de Rugbi.

La coordinació del Campionat es fa de manera rotatòria entre les 12 universitats catalanes i aquesta temporada és el torn de la Universitat de Barcelona. L’Hospitalet ha pres el relleu de Cornellà de Llobregat, que va ser la Vila Esportiva Universitària en una temporada que va coordinar la Universitat Politècnica de Catalunya. En les anteriors edicions, la seu ha estat a Barcelona, Igualada i Sant Cugat del Vallès.

La competició arriba a la seva 34a edició, amb l’objectiu de fomentar la pràctica esportiva entre les persones integrants de les comunitats universitàries, ja que hi poden participar estudiants, personal docent i investigador i personal d’administració i serveis. El campionat es fa cada any en una població per tal de potenciar la vinculació de la universitat amb la societat i donar-li més visibilitat.

La Xarxa de Televisions Locals de Catalunya (La Xarxa) oferirà les retransmissions de les finals en directe i d’altres partits en diferit, així com diferents reportatges. La temporada passada, les retransmissions van se seguides per més de 150.000 espectadors.

La celebració a la ciutat del Campionat de Catalunya Universitari d’Esports d’Equip posa novament en relleu la qualitat de les instal•lacions esportives de la ciutat, ja reconeguda, entre d’altres, amb el Segell de Turisme Esportiu que atorga l’Agència Catalana de Turisme.